Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Han är inte helt ok.......
Fortfarande svullen i skapet,kissar inte utan småskvätter,verkar öm/ha ont,gången är inte som den ska vara. Väldigt diffust och jag kan inte riktigt sätta fingret på det,men han är inte som vanligt.....
De kollade inte själva snoppen på djursj,och han släpper inte ner den alls,vilket får mej att tro att det kanske kan vara nånting där. Inte helt ovanligt med tumörer där,eller kan helt enkelt vara något skit som fastnat o gör ont.Jag ser inget men det kan ju sitta långt inne.Ärligt talat,jag vet inte :confused:
Funderar på att ringa min vet imorgon. Jag blir inte klok på det här.......
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

men snälla nån, ni har ju fått bra mycket mer än er beskärda del:cry:

Tur i alla fall att det gick bra och att det bara är materiella skador, bilar kan ersättas. Hoppas verkligen att ni får det lite lugnt....länge nu
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

hingst pallen ar fin, bor han inte med de andra hastarna?? jag ar lite confused...
Nej det går inte! Storna blir dräktiga av det och han slås med vallackarna.
Så Theodor bor hemma på gården och de andra i lösdrift. Det är inte långt, han kan se dom när de är uppe på backen, men inte nosa på dom.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

32128777.jpg

Vad är det som hänger där?!:D

Och som jag sagt tidigare den där färgen hon har är ju så läcker. Och hon är lika lurvig som min :p
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Antar att det är kollat så det inte är sk "bönor" eller stenar som täpper till urinröret?

Har själv aldrig gjort något vid min valacks skap,är ju lite olika åsikter om det där vad jag förstår.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

kl

cho, du sager alltsa att de inte "pulled him out" pa sjukhuset och kollade att det inte var ngt hinder i skapet?? och denna "vard" skall du betala for?? sheeeeeeeesh.. ring till din vet och se om han kan komma och gora en local pa honom och fa honom att ga in och spola skapet.. Jag kan sla vad om att han har en "kula" som sitter och trycker i skapet och som gor att nar han forsoker kissa trycker det pa penisen och det gor ont sa han kan inte/tors inte kissa for det gor ont.. Med Kula menar jag smegma som har samlats i en stalle och sen torkat ihop och lbivit hard.. Du kan inte sjalv spola honom?? men ring vet i morgon och foresla detta. Jag ar fortfarande forvanad over "varden" som man far av vissa veterinarer i det har landet.. Hade ju district har for fanta nar hon hade loppor och tjejen sa till mig att ta tempen pa hasten.. grrrr, jag blir knapp..
Lat oss veta problemt, men som sagt ovan, om hasten inte droppar, pa kommand eller annars ar det ju ngt i skapet/forhuden som gor ont/irriterar/ar i vagen.. Ha mkt varmt/ljummet vatten till hands och vaselin/glidgel och om pallen later dig gora det sjalv, jag bara dra pa handske och gegga runt.. Han ar ju aldre ocksa och kanske inte droppar sa mkt som nar han var yngre.. Lycka till..
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Nix,vad jag förstod så kollade man inte detta för hästen var ju frisk!!
Om man uppför sej som han,skrapar,bankar på boxdörren,gnäggar,gapar o skriker,taktar o far som ett skållat troll så är man frisk! Att han oxå fick diarre o det sprutade ur honom hade inte med det att göra......DET fick han medicin emot....!
Att jag förklarade att det är stress som får honom att gå på som han gjorde,trodde man inte på......
De försökte övertyga mej om att han hade kolik,men övergav den teorin så snart han blev undersökt.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vill bara tillägga att så snart han kom hem drog han en djup suck.Hälsade på sina kompisar,började äta.
Har varit helt normal i magen hela tiden,äter o dricker,fast dricker inte som han brukar.
Har haft denna häst i15 år så jag känner honom rätt väl.......

Tempa vid loppangrepp??


Mirameja: Skit i superlimmet,kan sluta illa på mer än ett sätt..:D

Jag ska dock inköpa mej lite på det stora varuhuset i morg o prova!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Det låter inte som om att din häst har fått den vård och undersökning han borde!
Om en vet. inte vet att en häst kan få diarré och stressa upp sig när de har ont och kommer till främmande plats. Då tycker jag faktisk inte att de tar sitt yrke på alvar.
När en häst har svårt för att kissa, är det första man vanligtvis gör, att rensa ut geggan som sitter precis innan för. Det borde din vet ha gjort när han var ute hos dig. Gjorde han inte det?
Kliniken kan ha tagit det som en självklarhet att din vet hade gjort det, men de borde ju ha frågat!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Så fin hon är med sadel på! Hon ser inte så stor ut eller er det sadeln som är stor?
Kanske beror det på att jag själv är så kortbent, så jag är van att se sadlar med kort stigläder.

Hon är inte så stor... runt 150 cm... och inte den tunga typen utan lätt och smidig... smäcker... är nog ordet...

Sadeln är normalstor... Lite för vid för den här damen ännu... men det går att åtgärda. Den ligger bra men är för vid... När jag skall sitta längre stunder så får jag padda lite... Jag hoppas att hon tänker växa i sadeln. Är inte speciellt intresserad av att bege mig ut i sadelndjungeln... om jag inte måste... Vi får se hur det hela utvecklar sig.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Usch å fy för att krocka så, tur att de klarade sig bra :bow:

*kl*
Till er som undrar: Jo tack jag mår bara bra. Armen som ponny-eländet trampade på mår också bra. Hon lyckades trampa på själva "volangen" och inte på skelettet så inget är skadat. Tack och lov!
Är glad över att det var jag som åkte i backen och inte min dotter, hon blev ju jätterädd. Hon får för övrigt inte själv hantera ungstoet om inte jag är med. Stoet är oftast väldigt cool men kan lika snabbt bli jätterädd och då går hon bokstavligt talat på mig.
Nu ska vi ha lektion för Maria på tisdag - NH-tjafs av något slag - så jag kan lära mig hantera den eländiga lilla ponnyn.
För er som inte vet så kom hon som bonus när vi köpte mamma Destiny för snart 2 år sedan. Det var en väldigt fet och matglad ponny vi köpte som någon månad senare fölade i hagen :eek:. Och det blev då Destinys Unexpected, som hon heter, den eländiga lilla ponnyn.

I dag har jag varit i metropolen Kungsbacka och tittat på semifinalen till GP ponnyn som är i Scandinavium på lördag. En av tjejerna i klubben gick vidare och det var verkligen jättekul att se!
Lite synd bara att alla biljetter till lördagen är slut så vi kan inte gå dit och hejja på henne :mad:

Ha en go kväll alla, kram!
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Lagom storlek!;)
Jag förstår att du inte vill leta ny sadel nu när hon fortfarande utveklas.
Kanske du kan låna en bomlös här i början.:idea:
Kanske låna en annan. Det är ju bara för en period till hon passar sin egen sadel.
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag är på Skandinavium på lördag, vem ska jag heja på? Tur att det gick bra med armen. Ja, det var ju Unexpected:D
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

Lagom storlek!;)
Jag förstår att du inte vill leta ny sadel nu när hon fortfarande utveklas.
Kanske du kan låna en bomlös här i början.:idea:
Kanske låna en annan. Det är ju bara för en period till hon passar sin egen sadel.

Ja, det är inte en dum idé... jag får se hur jag gör.....

*Salig Morsan* var lite speciell i ryggen... så jag vågar påstå att jag är expert på att "padda upp" sadlar som inte ligger 100 %.... Och några längre ridturer är inte planerade... Nu *joxar* vi lite med grunden till inridningen... delmålet är att jag skall kunna sitta upp.... thats it... Sen skall jag återgå till inkörningen igen...

Innan jag börjar rida den här damen ordentligt så skall hon tränas upp för att orka med min vikt... Där är vi inte för tillfället...
Sen kanske jag kan möta henne på halva vägen genom att träna bort några kilon när cykelsäsongen kommer tillbaka....
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

*kl*
Till er som undrar: Jo tack jag mår bara bra. Armen som ponny-eländet trampade på mår också bra. Hon lyckades trampa på själva "volangen" och inte på skelettet så inget är skadat. Tack och lov!

Fnittrar hysterisk.... Husse tittar konstigt på mig... så jag fick förklara vad som var så roligt.... Och det roliga var ditt uttryck.... *Volangen* det lät betydligt trevligare än det vedertagna uttrycket ....

Tillägger att jag är glad åt att du inte skadades allvarligt....
 
Sv: Tant och gubbe traden part 6

:rofl: Garvade jag med när jag läste det!!!

Kvällen är snart slut, har ägnat mig åt att titta på inspelade "Ghost Hunters" under tiden jag smörjde upp Rockets sidepull. Nu är den redo för att tas i bruk...nu ska det ridas in häst här ... :devil:...:crazy:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
113 763
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 338
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 874
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 193
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp