Tappar hår, panik

Bukefalos 30 år!

Åh ok. Då kan det ta ganska lång tid innan man förhoppningsvis ser om det börjar växa ut igen. Jag förstår din panik, tror du att det är något särskilt som gör att du tappat hår?
Ingen aning! Jag har varit extremt stressad en tid samt varit sjuk i bronkit som inte ville ge med sig. Jag HOPPAS det var orsaken, för det kan jag påverka själv. Jag har också börjat äta Silica-tabletter, samt köpt ett medel från Hjärtligt som ska innehålla ämnen som återupplivar slumrande hårsäckar. Även den kan ta 120 dagar innan man ser effekt. Jag får se, jag har inget att förlora på det i alla fall.....

Jag tappade jättemycket hår när jag hade hypertyreos, dvs paj sköldkortel som gav mig skakningar, hjärtklappning och svettningar och jag trodde det var stress eller klimakteriet. Läkare tog tester och vips blev jag medicinerad med tyreostatika och Levaxin. Det var först efter en tid i balans av Levaxin som det gick över. Jag menar verkligen massa håravfall. Som tur var hade jag tjockt hår innan.

Jag har väldigt mycket stress i kroppen just nu över en del förändringar. Mitt hår rasar av, både när jag borstar och om jag bara drar fingrarna genom det.
Försöker boosta med dagliga multivitaminer och förhoppningen att semester om 3 veckor ska få det att lugna sig.

I slutet på mars började jag tappa hår i stora tovor. Det har slutat igen för typ en vecka sen.
Det visar sig att efter en allvarlig infektion kan man tappa hår, det börjar ca 3-5 månader efter du varit sjuk och bör sluta ca 6 månader efter du blev frisk. Jag fick mitt livs första influensa (53 år) strax innan jul och var sjuk nästan hela januari. Så har du varit sjuk i vintras kan du nog lugnt avvakta. Kolla "håravfall infektion" på 1177.

I slutet på mars började jag tappa hår i stora tovor. Det har slutat igen för typ en vecka sen.
Det visar sig att efter en allvarlig infektion kan man tappa hår, det börjar ca 3-5 månader efter du varit sjuk och bör sluta ca 6 månader efter du blev frisk. Jag fick mitt livs första influensa (53 år) strax innan jul och var sjuk nästan hela januari. Så har du varit sjuk i vintras kan du nog lugnt avvakta. Kolla "håravfall infektion" på 1177.
Ja mamma (frisör) brukar säga att håret är ett halvår efter.
Ibland kunde hon se att något stort hänt någon stammis, eftersom håret var annorlunda.

Hej! Jag gick igenom precis samma när jag var tvungen att sluta med ppiller! Jag åt mina för PCOS så jag visste ju att ppillrena påverkade hårväxten positivt och hade varit på en hårresa i fem års tid med jättefina resultat i både tjocklek och täthet. Och sen rasade det av i drivor och jag var jätteledsen. 5 års tid, pengar och arbete bokstavligen ner i avloppet! Jag känner verkligen med dig! Tillslut fick jag tid med en jättegullig gynekolog som lyssnade på min efterfrågan om finasteride och fick ett liknande preparat utskrivet. Det har stoppat upp håravfallet lite men det tar ca tre månader för att veta om den funkar fullt ut som den ska.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka