Sandra78
Trådstartare
En 8-årig hanhund av större ras, normalvikt 58 kg, var under hösten "utlånad" under två månader och fick då av någon anledning 150% av ordinarie fodergiva. Har nu varit hemma i drygt två månader, går på normal fodergiva igen/något under normal (äter lightfoder sedan något år tillbaka), samt rör sig minst lika mycket som vanligt. Har dock inte tappat mer än 1 kg, väger idag 64...
Han har dessutom förlorat en del muskler och saknar ork.
Är det normalt att inte tappa vikt snabbare, första kilot gick fort men nu är det stopp. Är det läge att göra veterinärkoll, problem med ämnesomsättning, diabetes? Inte min hund, utan jag söker kanske lite peppning för hundägaren att ta den till veterinären... Hunden har tidigare varit mycket kräsen med maten och har aldrig stulit, men upplevs som konstant hungrig nu.
Han har dessutom förlorat en del muskler och saknar ork.
Är det normalt att inte tappa vikt snabbare, första kilot gick fort men nu är det stopp. Är det läge att göra veterinärkoll, problem med ämnesomsättning, diabetes? Inte min hund, utan jag söker kanske lite peppning för hundägaren att ta den till veterinären... Hunden har tidigare varit mycket kräsen med maten och har aldrig stulit, men upplevs som konstant hungrig nu.