Tappat bort kallelse cellprov

Jag var på drop-in i måndags, utan kallelsen, på ett annat ställe än jag var kallad till. Det var inga som helst problem.
 
Som rubriken lyder.. Vet ngn hur man gör för att få en ny? Eller kan man gå till ett provtagningsatälle utan själva pappret?

Fick en kallelse för några månader sedan men det där pappret verkar vara helt borta. Försökt googla mig till hur man gör, men hittar inget som känns aktuellt.
Jag googlade cellprovtagning + stad, en mottagning kom upp som jag varit hos tidigare. Jag mailade dem och frågade om de gjorde cellprov och jag fick en kvällstid. 1177 var totalt kryptiska så jag vet fortfarande inte vilken mottagning som hade kallat mig.
 
Jag gjorde cellprov i förra veckan, på en drop-in tid. Det stod att man skulle ha med si pappret ja men på plats fanns det blanketter man kunde fylla i om man inte hade pappret med sig. Så du kan gott gå utan pappret.
 
Jag hade samma problem och sökte på nätet för svar utan framgång. Jag ringde flera samtal och fick till slut svar från två håll:

En sjuksköterska på en BVC-mottagning jag tänkt vända mig till meddelade att man kan komma utan kallelsen, de löser allt på plats. Jag påpekade att det på deras hemsida framgår att man bör ta med kallelsen. Hon svarade att det är tokigt men att den inte behövs ändå.

Jag ringde även 1177 som gav mig svaret att det, i mitt fall, är Stockholms läns landsting som ansvarar för att skicka ut kallelserna. De gav mig nummer till landstingets screeningverksamhet och via dem kunde jag beställa en ny kallelse (har telefontider). De skickas tydligen ut automatiskt igen efter ett år om man inte går. Den jag pratade med meddelade även att man inte kan få en ny kallelse skickad till sig vanligtvis, men hon gjorde undantag. Jag meddelade även att de bör ha någon form av fråga-svar eller info på sin hemsida där det framgår vad man bör göra om man tappat bort den. Hon gav mig svävande svar om att man får hålla koll på kallelsen själv och att info framgår på kallelsen men att all feedback mottas. Så svårt bör det väl inte vara att lägga upp några rader på deras hemsida tänker jag. Är även lätt att tappa bort ett papper, något man bör räkna med att folk - såsom jag själv - kan göra.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
608
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp