Tappat sin första tand

N

nDian

Min dotter som är 5 år och 6 månader har tappat sin första tand. Eller ja tappat och tappat. Den har varit löst sen i tisdags. Så nu idag så var den väldigt lös. Jag sa till henne att hon kommer tappa den hos sin pappa ( hon åker imorgon och ska vara där en vecka). Men hon vägrade och ville tappa den här.:D
Så hela dagen har hon vickat lite på tanden och små dragit i den. När vi satt i soffan och jag pratade med pojkvännen så säger ungen helt plötsligt " oj mamma titta" så ser man hennes tand ligga i hennes hand. haha. Jag är så stolt...:cool::cool::D:D:banana:

Men nu hur gör man. Har helt glömt bort hur man gör. Har sagt till henne att tandfen kommer under natten och lägger en peng i glaset. Men ska tanden ligga kvar i glaset eller tar tandfen med sig den?

Mvh
En stolt mamma
 
Sv: Tappat sin första tand

Man lägger tanden i ett glas och nästa dag ligger en peng där och tanden är borta

(i tex ett provrör i skåpet ;) )
 
Sv: Tappat sin första tand

Vår dotter tappade sin 1:a tand här för ett tag sen. Tyvärr så lossade den medans hon var hos dagmamman, så vi vet inte om hon svalt den el. om den ramlat ut i skogen.
Men i allafall så tejpade sambon fast en liten peng på hennes tandborste. Vi hade ju pratat och så om vad som händer med tanden när den har ramlat ut & ville ju inte göra henne besviken även om tanden försvann.

Hon var lite söt häromdagen när jag hade dragit ut min visdomstand hos kirurgen. Undrade om jag fick med mig tanden hem och nej det fick jag ju inte. Nähä, men stoppar tandläkaren den i ett glas så att tandfeén hittar den då? :love::)
 
Sv: Tappat sin första tand

Min äldsta son på 6 år och 3 månader har inte tappat någon tand ännu, de är inte ens lösa alls på honom. Är lite nojjig över att det kan vara något fel ( inte alls konstigt att jag är det med tanke på hur rädd jag är själv för tandis, men givetvis visar jag inte det för honom). Vi har inte pratat om tandfen, tänkte prata om det när tänderna blir lösa:D

Klart du är stolt över henne!

Gissa vad jag är över min äldsta som plötsligt blivit SÅ stor:love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 188
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 397
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp