Tar försäkringen det?

vicky417

Trådstartare
Efter en ridolycka på en hopptävling i onsdags som resulterade i hjärnskakning gick min hjälm o mina stövlar sönder. Hjälmen är ju bara att slänga. o stövlarna vågar jag inte laga då det e andra gången dem går sönder.
Men tar försäkringbolaget detta? för det rör ju sig om 2000 o sjävrisken ligger runt 1500 har jag för mig? har ni några erfarenheter?
 
Sv: Tar försäkringen det?

När jag pajade en ganska ny (halvåret gammal) gpa så sa försäkringsbolaget nej. De ersätter inte moped och ridhjälmar för att de utsätt för så stora risker sa de :crazy:
Hade det vart en cykelhjälm hade de däremot ersatt.
Det är olika från bolag till bolag skulle jag tro.
 
Sv: Tar försäkringen det?

Har du en egen person försäkring så tar denna det. Jag har sk. drulleförsäkring och min försäkring tar detta. Hör med ditt försäkringsbolag!
 
Sv: Tar försäkringen det?

Beror nog till viss del på bolag, men mitt ersatte iaf ridhjälmen när jag drattade av på tävling.
 
Sv: Tar försäkringen det?

Folksam täcker iaf, men som sagt självrisken ligger på runt 1500:-
 
Sv: Tar försäkringen det?

är du ansluten till en ridklubb? Jag ramlade av lite illa för ett tag sen, fick mina utgifter ersatta. Ta kontakt med klubben bara!

En annan gång krockade jag med bil, hade hjälm i bagage, fick ny hjälm då den ansågs vara obrukbar efter den kraftiga smällen.

Bägge gånger var de Folksam som var försäkringsbolaget.
 
Sv: Tar försäkringen det?

är du ansluten till en ridklubb? Jag ramlade av lite illa för ett tag sen, fick mina utgifter ersatta. Ta kontakt med klubben bara!

förutsatt att klubben sammarbetar...
under första året jag red på ridskola, var en dag under början av vårterminen ridläraren sjuk och de lät en tjej som ridit ca 5år ta över istället. vi fick för en gångs skull välja häst helt själva, och självklart tog jag favoriten (ett sto som är väldigt piggt även i vanliga fall och dessutom lättskrämd). de glömde nämna att hon stått inne hela veckan i sträck. vi skulle göra en övning en och en; skritt kortsidor, trav långsida, medan resten av gruppen stod i led längs ena långsidan. inget svårt. bara det att detta var 2a året jag red, och jag var inte van vid "hyperpigga" hästar. första gången blev det trav alltihop. blev tillsagd, och nästa gång lyckades jag hålla henne i skritt första kortsidan. när jag släppte efter på långsidan för att trava, blev hon till en raket och bar iväg i full galopp runt runt runt. när hon efter en stund börjar sakta in lite, kommer hon för nära en av de andra och får en spark på bogen, och så bar det av igen. jag tappar stigbyglarna och flyger av, tuppar av nånstanns i luften och vaknar halvvägs av ridbanan, i armarna på någon vuxen. armen bruten, ingen ridning på 6 veckor. både hjälm, handskar och byxor behövde bytas ut (hårt underlag. landade på arm och hand med huvudet).
fick lektionspengarna tillbaka, för de 6-8 lektioner jag inte skulle få rida, men då pappren från försäkringsbolaget skulle skrivas på var det en hel del krångel :mad: hela gruppen bevittnade "uppvisningen" men det hjälpte inte.

men med en vettig klubb borde det inte vara något problem!
 
Sv: Tar försäkringen det?

Agria gav mig betalt för allt som gick sönder när jag ramlade av min häst och fick åka till akuten.
 
Sv: Tar försäkringen det?

*kl*

Är hästen försäkrad i agria så tror jag tt det ingår en personförsäkring. Den ersätter allt som skadas av hästen.
 
Sv: Tar försäkringen det?

så kanske inte skall höra med mitt personliga försäkringsbolag utan med agria istället ?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 718
Senast: anna_panna
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 715
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 369
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp