Tärnsjöläder i GM-tränsen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 236
L

lill_flesky

En stallkompis hade vart på hööks och kollat in deras Gold medal-serie bland tränsen och hon hävdade att det var gjorda av tärnsjöläder! :eek: Är det ngn som kan bekräfta det? Om man kollar på priserna på tränsen så börjar man ju fundera på vad de har dragit in på (kvalitetsmässigt alltså) om det skulle vara gjorda av ts-läder...

Sv: Tärnsjöläder i GM-tränsen?

Det enda jag vet är att tärnsjö är ett stort garveri med mera produkter än hästsaker och det finns ju delar på hudarna som inte är av den bästa kvaliteten. Möjligheten finns ju att de säljer dessa delar billigare och sen syr nåt annat företag upp billigare häst saker av det och kallar det tärnsjöläder.

Det var bara en spekulation, man tycker ju att tärnsjö skulle vilja vara måna om att deras märke förknippas med enbart kvalitet, men
då skulle de kanske gå back på att behöva slänga läder som
är sämre lämpat för vissa saker.
(Har själv besökt tärnsjö en gång och det var ganska äcklig miljö där de bereder hudarna, blev lite lätt illamående faktiskt. det var så starka konstiga lukter, föredrar färdiga läderprodukter i affären):

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tärnsjöläder i GM-tränsen?

har ingen aning om om de stämmer, men ja har ett brunt gm-träns som är av väldigt bra läderkvalitet!
har däremot sett andra gm-träns, andra modeller å färger av sämre kvalitet

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 652
Senast: Ajda
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 521
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Upptäckte 10/1 en gråaktig fläck i ögat, ringde veterinär och fick tid direkt. Hornhinneskada och inflammation/infektion i ögat, alltså... 2 3
Svar
48
· Visningar
9 708
Senast: Fibusen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 951
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka