Tårtor, bröd, kakor och annat

Bakat äpplekaka!
DSC_0853.JPG
 
Cake pops!
Det står överallt att man ska använda oreo-kakor, men borde det inte fungera likabra med typ ballerinakex?
 
Fantastisk!! Och helt seriöst så tror jag inte att gemene man fattar hur mycket det krävs för att göra något dylikt, förrän man provar själv :angel:.
Hur gör du för att få färgerna på smörkrämen så klara, använder geléfärger men tycker alltid att färgerna blir så pastelliga. :cautious:
Vilka geléfärger använder du? Dr Oetkers, till exempel, är tämligen värdelösa. Men Wiltons funkar jättebra, tycker jag. Bildbevis:
IMG_20180614_180419_754.jpg
 
Jaha, då har jag provat baka med liten i köket. Han var inte glad och nöjd så länge som jag hade behövt!! After eight-snittarna blev troligen misslyckade, de flöt inte alls ut som de skulle. Mandelbotten till biskvier i långpanna var bland det kladdigaste ever. Och det var här någonstans ungen tröttnade. "Tryck ut i formen "... ojämnt, klet överallt och snett bakplåtspapper. Blev säkert skit av alltihop. Senare ska bara smörkrämen skära sig och chokladen brännas vid eller något så är misslyckandet totalt..
 
Jaha, då har jag provat baka med liten i köket. Han var inte glad och nöjd så länge som jag hade behövt!! After eight-snittarna blev troligen misslyckade, de flöt inte alls ut som de skulle. Mandelbotten till biskvier i långpanna var bland det kladdigaste ever. Och det var här någonstans ungen tröttnade. "Tryck ut i formen "... ojämnt, klet överallt och snett bakplåtspapper. Blev säkert skit av alltihop. Senare ska bara smörkrämen skära sig och chokladen brännas vid eller något så är misslyckandet totalt..
Inte helt lätt det där 🙈

Mina två små går knappt o baka med, för dom ska bara äta deg/smet :cautious: kanske släkt med sin mamma:angel::o
 
Ha honom i sele? Man får vrida sig när man öppnar ugnsluckan dock. När jag ska kolla om det är färdigt får han dock inte sitta i selen utan i sittern eller gymmet.
Så gjorde jag faktiskt på kvällen när jag lagade mat. Och slevade i mig kyckling och ris över huvudet på honom med en grytlapp som skydd för att inte spilla på honom :p igår var det en mycket klängig kille!

Jag ska försöka mig på smörkrämen idag. Kanske blir det inte så illa. Bottnen såg faktiskt ok ut efter att ha åkt ugn en vända till efter att receptet tyckte att det skulle var klart. Håller min ugn på att ge upp tro?
 
41843001_1594578504176846_8851019606225304043_n.jpg


Det blev tårtor med vaniljkräm + banan, och blåbär + grädde i fyllningen :) Blåbär + grädde + vit choklad (på den ena) som garnering.
Gjorde Cake Popsen på vanlig ballerina, de blev faktiskt supergoda! Svårt att få till chokladdoppet dock...
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 624
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 606
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp