Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
bonusbild på tårtan :D

Nu ska jag sluta bildbomba!
 

Bifogade filer

  • CDB3104B-3E4C-4CF1-AF8D-2E4FB3B6DE7F.jpeg
    CDB3104B-3E4C-4CF1-AF8D-2E4FB3B6DE7F.jpeg
    411,3 KB · Visningar: 53
Man får väl dela med sig av ett misslyckande också. Gjorde rulltårta igår men det ringde precis när jag tagit ut plåten ur ugnen . Hann inte stjälpa upp den på nytt bakplåtspapper och på plåten låg den en timme senare för samtalet blev lite längre och jag glömde bort den. :banghead::banghead: Avbakningen hade fortsatt ett bra tag antagligen och botten var ganska hård:(:angel:. Så det var bara att slänga och börja om men sen blev det en god rulltårta med chokladsmörkräm som jag bjudit på idag. :d
Det är då man gör cake pops 😉
 
Precis som @Killaloe har jag gjort en enhörningstårta! Dottern hade beställt en (med jordgubbssmak) till sitt 3årskalas, så det var bara att leverera :D

Visa bifogad fil 20429

Fyllningen var jordgubbsmousse och vit choklad med apelsinzest, blev riktigt gott med de lite syrliga jordgubbarna och den söta vita chokladen. Dock har jag aldrig hört talas om att sugarpaste och grädde inte går att ha ihop, så det var tur att vi skulle äta den ganska omgående :p
Varför gör de inte ihop?
 
Åå tack!! Ja de blev väldigt goda och gick snabbt och smidigt att göra i en form så här istället för pilla med en liten biskvi i taget :) ska definitivt göras fler gånger!
Har du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..
 
Har du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..

Menar du mandelmassesmeten? Tog en stor ugnsform med bakplåtspapper i och bredde ut den med en sån där slickepott i gummi/plast. Den smetade inte fast sig på den :)
 
Menar du mandelmassesmeten? Tog en stor ugnsform med bakplåtspapper i och bredde ut den med en sån där slickepott i gummi/plast. Den smetade inte fast sig på den :)
För mig kladdade det som jag vet inte vad och bakplåtspappret åkte bara fram och tillbaka. Jag ska prova med lite olja nästa gång.
 
Men bakar ni inget längre, gott folk? :) Jag vill få inspiration på nya recept! :bump:

Imorn kommer min syster förbi och tänkte bjuda henne på lite brunch! Någon form av scones, ost och något grönt som pålägg, pannkakor, vispgrädde och blåbärssylt tänker jag mig :d
 
Men bakar ni inget längre, gott folk? :) Jag vill få inspiration på nya recept! :bump:

Imorn kommer min syster förbi och tänkte bjuda henne på lite brunch! Någon form av scones, ost och något grönt som pålägg, pannkakor, vispgrädde och blåbärssylt tänker jag mig :d
Har börjat viktväkta, det är ganska inspirationsdödande. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 705
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 753
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp