tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Nope det var min första :) men har redan planer på en till, ska rita till motivet bara och intala mig själv att jag bör vänta några månader :D

Ca hur många dagar efter börjar en normal tatuering att tappa "hinnorna"? Gjorde som sagt min i måndags och imorse när jag smörjde den tappar den massor av små färgflagnor, normalt? :crazy:

Tyckte det verkade som lång tid bara...

Fast det är ändå rätt mycket "detaljer" och inte bara köra "rakt på" så det är inte alls konstigt att det tog tid :)

Jag tyckte min förr-förra såg lätt ut när jag bokade tid.
Han sa att den var jättekomplicerad så han blev nästan lite sur :rofl:

Tror det tog ca 2 timmar allt som allt...

För övrigt är det denna jag funderar på att göra om:

(Detta var efter första sittningen, han fick göra om den en gång till och sedan skrek min ordinarie tatuerare rakt ut när han såg den och krävde att få åtgärda de hemska linjerna o.s.v. så nu ser den ändå ok ut men...)

Senast ändrad:

KL

Mitt inlägg tidigare försvann..jag gjorde denna för några veckor sen...Gjorde gaaalet ont och den är, som ni ser, nygjord och fortfarande svullen....fotades innan hon plastade in den. Motivet är valt för att jag lev min "ridkarriär" som en kamikazeryttare...:D

283632_10150918708772545_167232956_n.jpg

Hahaha..ja kanske det...:p Nu har den läkt och är finare. Dock ska vissa svarta fält fyllas i lite då färgen inte riktigt fäste (läs: jag skrek så mycket att tatueraren skrattade ihjäl sig...:p)

åååh love it!

Var förbi Zoi i förrgår och bokade tider, så nu har jag 15aug, 12okt och 23nov :D
Ink Bash 24aug, woop!

Jag funderar på att tatuera in ett eller två av min hunds tassavtryck och skriva hans namn också. Frågan är bara: Vet nån hur man kan lyckas kopiera ett tassavtryck? :p

Fingerfärg på ett fat eller liknande. Tryck hundens tass i färgen och tryck sedan av på ett papper. Tada! :D

Ett tips är att ansa pälsen kring trampdynorna så den inte är allt för lång när man ska trycka. Blir tydligare avtryck då.
Och att testa med båda framtassarna, ibland kan den ena vara mycket lättare att trycka snyggt med av någon konstig anledning :)

Hej. Är det någon här som har bra fantasi/ är bra på att rita?
Jag skulle behöva en tatuering som döljer/tar bort fokus från några ärr på armen (Ej självförvållade, men ingen jävel tror på det och jag är trött på det.).

"Problemet" är att jag har en liten fågel strax ovanför så jag måste ha något som liksom passar in.

Är det någon som känner sig manad att hjälpa mig? Isf kan jag slänga in en bild, men tänkte jag skulle höra mig för först. :p

Det är väll bättre du ber din tatuerare om hjälp så kan den ju rita något åt dig eller på fri hand.

*kl*

Jag funderar också på om någon här är duktig på att rita och skulle ha lust att hjälpa mig med ett motiv? Det behöver inte vara något jätteavancerat, men så att jag har något att visa tatueraren när jag väl kommit så långt, det kommer dröja ett tag innan det blir gjort antagligen (fast får jag väl motivet går det säkert fort.. haha).

Jag har en idé om att göra en kentaur, antingen på skulderbladet (känns mest rätt just nu) eller på insidan av vaden. Jag har ändrat mig fram och tillbaka mycket i hur jag vill ha den, men har nog kommit fram till nu att det snyggaste vore att göra den stegrande. "Människodelen" skall vara kvinnlig, naket med håret som täcker brösten eller med någon liten topp av något slag. Har tänkt mig att hon ska se väldigt fridfull ut, som att hon njuter (stängda ögon) och sträcka ut armarna åt sidorna för att symbolisera frihet. Ni får ursäkta den luddiga förklaringen, ser det framför mig men har svårt att beskriva :)

Mitt största problem är bakgrunden, jag vill ha någon form av bakgrund men jag vet inte alls hur. Det mest givna vore ju att göra någon slags naturlig bakgrund (träd, berg eller något sådant) men det känns verkligen inte som jag. Jag tycker det är dösnyggt med röda rosor och har funderat lite på att göra några rosor som bakgrund, men samtidigt känns det som att det inte alls passar ihop med motivet. Vad tror ni? Tar gärna emot idéer och förslag i övrigt också.

Det ska jag som sagt göra när det börjar bli dags, men jag hade gärna haft någonting med mig att visa upp, även om jag vill göra en del ändringar från det :) Dessutom är det ju väldigt roligt att få se motivet uppritat även innan det är dags att göra en tatuering av det.

Jag hade inget med mig när jag gjorde min tatuering, varken den andra eller tredje. Tror många tatuerare uppskattar att få vara lite kreativa, det är trots allt deras yrke. ;) Sen kan man ju ändå göra ändringar sen innan det blir bläck på hud sas, men en bra tatuerare har ju kunskapen och "känslan" att få till det där lilla extra i motivet, tex en passande bakgrund och liknande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025