tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 728
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

KL

Min häst har tragiskt gått bort, och jag skulle hemskt gärna vilja veta vilka tatuerare i halland som är duktiga på djurmotiv, givetvis så verkligt som möjligt.:p

Skuggan_

*knapp*

Vafasen... Ellen har typ bokningsstopp, i alla fall på stora grejer. Vilket även de andra på samma studio har utav de som är bra på det jag vill göra. Vilket jag visserligen redan tänkte att de nog hade.

Men supertrevliga var de verkligen och förutom att skriva upp mig på standby (vilket jag nog inte kommer få eftersom det är en så stor grej jag vill göra) så gav de mig tips på andra som är bra på det jag vill göra. Hoppppassss att nån av dem har tid om inte alltför avlägsen framtid!

Javisstfan, det visste jag ju egentligen :(
Fingers crossed!

Jag ska försöka få till en tid med Jacob på Crooked Moon hahaha, önska mig lycka till! Allra helst om han gästar Stockholm. Och alltså borde jag ta kontakt med dem typ... nyss!

Kan du bara lägga ut en bild på din jävla armjävel här i tråden eller?! Den är för snygg för att världen inte ska få se den.

kl

Och jag går i funderingarna på att bygga ut min ena tatuering (jag har fortfarande inga nya bilder på den sedan jag gjorde den för FYRA jäkla år sedan, shame on me). Jag vill göra blommorna från något av de här omslagen runt den, eventuellt ihop med en av fotoramarna, och sedan överväger jag att byta ut ramen med namnet högst upp till korpen på nedersta bilden. I sådana fall är jag lite inne på att be tatueraren väva ihop fötterna/trädet med växterna, på något vänster. Annars funderar jag på hatten, eller katten (huehuehue), eftersom båda ingår i titeln på en låt som jag tycker mycket om.

Men vi får se! Ska pyssla lite i PS innan jag beställer tid, så att jag har ett någorlunda hum om vad jag vill ha.

Tatuering (helt nygjord när bilden togs, den har inga röda toner):

Tatueringar2.jpg

Blommorna (katt/hatt på den sista bilden) och så fågeln.

Violeta+Violeta+Volume+III+Kaizers+Orchestra++Violeta+Vio.png

violeta_violeta_vol_1_-12971663-frntl.jpg

single.jpg

Senast ändrad:

JA, förlåt!
Ska se om jag kan få min kära mor att ta bilder imorgon :)

Apropå din röstar jag fortfarande för från första omslaget, känns som att fågeln har en väldigt svår form att få ihop med den du redan har...
Om du gör rosorna, blir de röda eller gråskala då? Känns som att gråskala kanske går ihop bättre? Och ska du fylla i orginaltatueringen? Kanske blir svårt att matcha gråskalan annars eftersom den är lite blekt?
(hej och hå vad långt det blev då!)

Vilket påminner mig om att... jag borde fylla i min text runt handleden.
Men jaaaja.

Och det jag vill göra hos Jacob är den här (utan bandnamn):
ngbbs520d74815c43f.jpg

(känner vi igen den? :angel: )

Lite lätt inspirerat av den här:
scale.php

Och så såklart Pedersens stil då:
9301e0084a22dad4fc0237323ed59173.jpg

Men går möjligen till Zoi i Stockholm först och hör mig för om huruvida Pavel kan tänkas göra den bra.
(Andra tips på tatuerare som gillar grafiskt i Stockholmstrakten mottages tacksamt)

Jaa alltså jag "visste" det också. Man kan inte vara så bra, jobba på wicked, och INTE ha stopp! :D

Måste få tummen ur och ringa till Heidi Hay nu snarast för att se om Victor har tid med mig.. :p Så om du håller tummarna för mig är det klart att jag håller tummarna för dig! :D Men är det inte Pavel som blivit rätt grym på grafiskt också? Fast Jacob är ju Jacob... :p

Jag vet inte om jag fattade hur du menade, men när man ser allt så tänker jag bara: eh JA!

Ja precis han är ju... Jacob :p
Val nr 2 är Trash Polka (AMAZING) meneh, då måste jag åka till Tyskland haha. Så, springa förbi Zoi med bilderna och höra mig för om Pavel it is.
Och maila Crooked Moon. Voj voj, så mycket att göra haha.

ÅÅÅHH MEN NU TROR JAG JAG FATTAR HUR DU MED MED RAMEN OCH KORPEN
klart du ska ha korpen och rötterna invävda till ramen och blommorna det blir ju fucking amazing. Trodde gasmasken satt mycket högre upp, men som den sitter borde det ju funka helt episkt? :bump:

Yes! Jag försökte redigera ihop en bild men jag är för sjuk/trött haha, den såg värre än ut vår fina Kaizersbild på FB.
biggrin.gif
Och japp, jag ska fylla i hela Ompa-bilden först, så den blir kolsvart.

Jag tror fan jag är med i tänket igen :D
Tänker du gråskala eller färg på blommorna?

(måste du använda gamla smileyn så jag påminns om hur anskrämlig den nya är wääh)

Alltså, beware att jag lade två minuter i PS på det här, men you get the idea.
biggrin.gif

Sedan ska katten, Violeta Violeta och "en romantisk tragedie" bort, och detsamma med växterna, rosen och ängeln + djävulen som omger Violeta Violeta. Det blir i sådana fall istället ram hela vägen runt, eventuellt att tatueraren får rita dit ett par av blommorna runt ramen. Och korpen på toppen: Fötterna/träden ska alltså vävas ut i ramen eller bland blommorna.

Och allt blir i gråskala tror jag.

Ehm.jpg

Lycka till.. jag har tre gaddar av Jacob och har fått min nästa tid 2015 ;) HAHA!
Men ja: Jacob är Jacob = Värd att vänta på! :D

Sen råkar jag veta att Ebba som har hand om mailen på Crooked moon har semester, åter 1oktober och att Jacobs tider i Sthlm är fulla..

Jag säger också JA!!! :D

*knapperi*

Och så missade jag att ringa till HH idag... Får ringa på måndag! Påminn mig? :D

Krossa mina drömmar bara, gör det! :p Men Pavel kan ju faktiskt sitt grafiska han med, och om inte annat har jag nu en ursäkt att börja med den andra vad-tatueringen :-)

+ lizan och pepp

It's a deal then!
wink.gif
Haha. Ska knata ner och höra om tid så fort jag blivit av med förkylningen från helvetet.

Jag har tre tatueringar. Har inga bilder på dom nu, men är iallafall en text på insidan av underarmen, ett ord på handleden och ett annat ord på andra handleden, jättenöjd med dom. Håller redan på att planera fler :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår