tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 802
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Så.. här är den! :D Gjord av bästa Jacob Pedersen, Crooked Moon Helsingborg.

Ååååh han är ju så GRYM! :love:

Kl
En bild på mig från häromkvällen, bara för att sleeven syns rätt bra :)
mms_20130728_zps7f4a25a8.jpg

Gud vad snygg din sleeve är! :love: När jag ser såna snygga blir jag så galet sugen på att skaffa en själv fast det egentligen inte alls är min stil.

Så snygg!

------------

Igår hade jag andra sittningen. :) Om två veckor kör vi tredje!
20130806-084121.jpg

Tredje sittningen igår. Var väldigt trött i ryggen och kunde inte stå helt rakt när fotot togs så hunden och det ser lite böjt och knasigt ut. Ska be någon fota när det läkt. :)

20130823-204300.jpg

Tjohoo! :D
Nu ska rygg och plånbok få vila fem veckor innan fjärde och förhoppningsvis sista sittningen. Innan den ska byggas ut vill säga.. ;)

Älskar gitarrhuvudet! :D
Det ska jag också skaffa på torsdag haha :p men på insidan av överarmen till sleeven.

Tack, det är sååå välarbetat och fint irl. Trästrukturen känns nästan verklig. :) Nästa gång ska han göra färdigt längst upp och detaljerna också.
Aj, insida överarm låter ungefär som nacke/hals. Ser fram emot nya bilder! :)

Nytatuerad! :bump:
Lite pill på Ink Bash på söndag och sen är den KLAAAAAAR! :D Då blir det bildbomb vill jag lova!!

(Insida överarm gjorde inte så ont på förra tatueringen. Den tog 7minuter. Igår satt jag i fyra timmar och behövde bedövningsspray tre gånger. Innan den ville jag mest lägga mig på golvet och gråta. Nuuu är det ömt!)

Wooohoooo!

Ska bli spännande att se den helt klar! Var inne på Ellens FBsida och det är coolt att se din tattoo där. :D

KL

Jag har länge gått i tankar på att tatuera mig men hela tiden hindrat mig pga att jag planerar att jobba i Japan (tatueringar förknippas med japanska maffian där och det kan därmed orsaka problem) när jag är färdig med skolan nästa år. MEN nu har jag bestämt mig för att göra det ändå och ta smällen, man lever fan bara en gång :p
Så, nu tänkte jag fråga alla er här i tråden, hur går man tillväga? Hur har ni kommit fram till hur era motiv ska se ut? Vilken tatuerare ska man välja?
En väldigt stor anledning till att jag vill tatuera mig är även för att täcka några gamla ärr på insidan underarmen som jag inte vill ska vara en del av mig längre, någon som vet hur väl färgen kan tänkas fästa? De är dock inte så många och väldigt tunna om det har någon betydelse.

Skriv gärna vad ni tycker man ska tänka på och om ni har några tips på var man kan hitta inspiration! :)

Jättefina tatueringar! Vem har gjort dem? :) Har funderat på en tatuering jag vill göra i flera år och vill ha den i lite samma stil som dina:).

//r

kl

Den är klar den är klar den är klar den är klar!!!
1,5år och 75h senare :D Kan inte fatta det. Inge bilder än, jag vet jag vet. Ska ta i veckan när den inte är lika arg!

Sjukt. Hade typ en ring av tatuerare som jobbade på mässan runt mig efteråt som bara skakade på huvudet och sa att de lika gärna kunde sluta tatuera haha :o Det är förstås inte jag som gjort min arm, men jag är stolt ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår