tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 417
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

*kl*

Bild på min tatuering :) (min ser väldigt b ut jämfört med min pojkväns) haha..
Min nästa kommer bli ett motiv på låret, hoppas det inte gör allt för ont på det stället bara...
6a27562e-f626-4a74-8e4b-bb93b2681957.jpg
[/URL][/IMG]

Och min pojkväns tatuering, ska göra min nästa tatuering hos samma som gjorde min pojkväns då han är riktigt bra på detaljer.
IMG_26411.jpg
[/URL][/IMG]

Senast ändrad:

*kl*

Bild på min tatuering :) (min ser väldigt b ut jämfört med min pojkväns) haha..
Min nästa kommer bli ett motiv på låret, hoppas det inte gör allt för ont på det stället bara...
6a27562e-f626-4a74-8e4b-bb93b2681957.jpg
[/URL][/IMG]

Och min pojkväns tatuering, ska göra min nästa tatuering hos samma som gjorde min pojkväns då han är riktigt bra på detaljer.
IMG_26411.jpg
[/URL][/IMG]

Inga bilder syns..

*kl*

Puttar tråden!

Jag har en fråga! :D Är det någon här som gått ner hel del i vikt? Har era tatueringar "följt med"?

Jag har snart gått ner 17 kg. Har typ 20 kg till kvar. Än så länge så ser det ut som tatueringen på låret följer med! Utom på en liten del mot innerlåret, men förhoppningsvis fixar huden sig där snart. :nailbiting:

Jag gick ner nästan 15 kg och har körsbär på magen som hängde med riktigt bra :)

1969771_10151852134516841_223259274_o.jpg

Åh herrejäklar vilken skillnad 15 kg var på dig! :eek:
Din tatuering hamnade till och med på ett snyggare ställe! :D

/ Tjockistjäjen som tycker att dom där 17kg inte syns någonstans. :angel:

KL

Nya från igår, det gjorde så bedrövligt ont. :(:wtf: Men tatueraren sa att jag var hans bästa kund eftersom jag inte gjorde ett pip under tiden.

1617508_10152250322565798_335366502_o.jpg

Det gör så jäääkla ont att göra där!! Kändes som att jag höll på pinka på mig under hela sittningen, hahaha.

KL

Nu har jag tagit mig i kragen och kontaktat en tatuerare som jag gillar det han gör!

Ville ju göra om/lägga till till min gamla tramp stamp-tatuering i svanken men det tyckte han skulle bli fult eftersom den är gjord i en viss stil som blir svårt att göra något annat snyggt runt om i samma stil...

Så nu är vi inne på att försöka "gömma den" och det verkar som att det lutar att att det blir en fågel fenix-inspirerad pegasus om jag har tur!!
Jag har ju länge velat ha en stor pegasus men eftersom min gamla tatuering sitter på ryggen så skulle det inte passa in. Förrän tatueraren nu sa att vi nog kan lösa det på NÅT sätt :D

Jag har precis mailat honom 5 bilder på lite olika motiv som jag gillar så får vi se vad han kan komma på. Det svåra blir placeringen och att gömma den gamla men men! Håll tummarna!

Wooohh fick precis reda på cirkapriset för min tatuering jag funderar över.
Vad skulle ni tycka vara rimligt för en tatuering lite mindre än halva ryggen i gråskala med färgtoner och hyfsat detaljerat men inte för smått.
Och hur många ssittningarkan det ta?

Jag säger inte än vad tatueraren vilke ha just för jag vill jämföra så jag inte blir toklurad.

Tatueraren är riktigt duktig men håller till i småstad och är inte direkt känd mer än kanske i småstaden han bor i ;)

Vad skulle ni tycka vara rimligt för en tatuering lite mindre än halva ryggen i gråskala med färgtoner och hyfsat detaljerat men inte för smått.

Jag säger inte än vad tatueraren vilke ha just för jag vill jämföra så jag inte blir toklurad.

Tatueraren är riktigt duktig men håller till i småstad och är inte direkt känd mer än kanske i småstaden han bor i ;)

Svårt att säga det är så olika och det beror på hur många sittningar det tar, detaljrikedom, hur stor, hur mycket du pallar per gång osv osv..
4000-6000kr kanske..?
2 sittningar kanske..?

Vad jag hade tyckt var ett rimligt pris hade varit allt mellan 4-7000kr. Det stora spannet är pga hur mycket detaljer o jobb som behövs. Men för att få en riktigt fin tatuering som täcker nästan halva ryggen så hade jag inte höjt på ögonbrynen om det hamnade därimellan :)

Hoppas du ska bli nöjd med den!:)

Mellan 800-1000 kr/h är tar de duktiga tatuerare jag känner till. Hur många h trodde denna tatuerare att det skulle ta?

Jag skulle nog gissa på mellan 6-8000 kr så där mellan tummen och pekfingret.

Han är inne på 3-4 sittningar, 3-4h/per gång och 2300-3000kr/sittning.

Vi får se hur hans första skiss blir det kan ju vara så att vi har helt olika bilder i huvudet på hur det ska se ut ;)

Låter rimligt med priset!
Men med 3-4 sittningar på 3-4h så åter det som ett STORT motiv..
Eller så är han långsam? :p

http://www.spov.se/Foton/lavskrika-900-2-2012-02-25.jpg

Hur liten kan man göra en tatuering med bilden ovan (bara fågeln) och det fortfarande ser bra ut? Alltså ett realistiskt motiv av en fågel i så litet format som möjligt...

Skulle chansa på 3-5cm kanske om den ska vara så liten som möjligt men endå behålla de flesta detaljerna. Fast det är väl nice om den syns på håll och detaljerna blir nog bättre om den är större + lättare för tatueraren och då skulle jag säga ca 10cm åtminstone.

I höjd menar jag då. Riktigt fin fågel :love:

Men tror det beror helt på vad man har för tatuerare också.

Prova skriva ut bilden i olika storlekar, så kan du ju jämföra hur bra detaljerna syns på den riktiga bilden, blir dom "osynliga" på den riktiga bilden, lär det ju bli plottrigt/inte synas alls även på den tatuerade. Varför ska den vara så liten som möjligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?