tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 402
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

Min senaste tatuering, siffrorna står för min familj, är deras fyra sista. :)
Är placerad under/mellan brösten.

image_53410fc4e087c37ffbf67064.jpg

kl
Nu har jag bokat in tid för nästa tatuering, blir på ett ställe i Göteborg. 3 heldagar inbokade (dom har öppet mellan 11-18 har jag för mig), men vi får se hur många timmar i stöten jag klarar av! Den kommer kosta en del, men den ska bli stor, en påfågel som börjar med huvudet på höften och följer utsidan av låret ner mot knät. Mycket färg ska det bli :D Blir spännande att se första bilden på hur hon som ska tatuera har tänkt sig. Har gett henne en del bilder jag gillar, och sagt vilka färger jag tycker om, annars har hon ganska fria händer hur den ska se ut :) 24 Maj är första sittningen *nervöst och spännande*

Vad fint det låter =). Jag gillar tatueringar på höften/låret o där, känns som lite ovanligare ställen (fast det finns det väl inga kvar iofs) att tatuera sig på.. Jag har mitt stjärntecken på låret och vill göra en till grej bredvid den med...

//r

Ja jag tycker också det kan bli fint, och tatueraren lät väldigt sugen och tyckte det verkade som ett kul "projekt" :D Speciellt när hon får lite fria händer.

Jag ska nog göra tre ugglor på andra låret sen, efter denna är klar :) Det är som du säger att lår känns ändå lite "ovanligt" än, de flesta har ju på överkroppen eller smalbenen.

Kul! Det minns jag "min" tatuerare sa också, var första gången han hade tatuerat någon på just det stället... konstigt, men kul! Nu är det ju ingen stor grej jag har, men iallafall..

Låter fint, du får visa bilder sen!

//r

Jag bara måste visa denna...min minnestatuering till mamma som avled 1/5 efter ett hjärtstopp.
På sin axel hade hon en liten tatuering föreställande en ros och en G-klav.
Bror min gjorde en G-klav med ros, i gråskala med lite lila...så här blev min tolkning av den:
wpid-20140528_132759.jpg

Jag ÄLSKAR den! :love::love::love:

Jag bara måste visa denna...min minnestatuering till mamma som avled 1/5 efter ett hjärtstopp.
På sin axel hade hon en liten tatuering föreställande en ros och en G-klav.
Bror min gjorde en G-klav med ros, i gråskala med lite lila...så här blev min tolkning av den:
wpid-20140528_132759.jpg

Jag ÄLSKAR den! :love::love::love:
Fasiken vad snygg!!!!

I know! :love: Jag och tatueraren kom så himla bra överens och kunde verkligen bolla idéer, men hade ungefär samma tanke, han lade färgerna så HIMLA fint tycker jag! :love:

Årsta centrum (4-ever tattoo) hos Sebastian :)
Jag fick ligga ner medan han gjorde konturerna, det gick över förväntan (jag föredrar att sitta p.g.a att jag har svårt att ligga ner utan att få ont) men då SÅG jag ju ingenting :mad:
Jag tycker det är så himla spännande att se hur den växer fram liksom...så jag är glad att jag fick sitta och "vara med" vid färgläggning i alla fall ;)
Många långa linjer, så denna gjorde ont i jämförelse med de andra, men inte så att det var något problem :p

Nja, jag hade sagt att jag gillade de klassiska "gråtande kvinnoansikten" och sen gjorde han sketchen och jag blev supernöjd direkt. :)
Underbart! :D Går du till samma tatuerare, så att ni liksom lärt känna varandra? (jag har inte hängt med i tråden, men på bilden ser det ju ut som att du har fler :) )

Underbart! :D Går du till samma tatuerare, så att ni liksom lärt känna varandra? (jag har inte hängt med i tråden, men på bilden ser det ju ut som att du har fler :) )

Jag har flera tatueringar men alla av olika tatuerare, brukar ge dom flesta fria händer då jag noga kollat upp deras arbete sen tidigare och vet att dom är duktiga. Killen som gjort den senaste tatueringen har jobbat med det i 20 år så jag vet att han är grym, sen är han min pojkvän sen 5 månader tillbaka så jag hoppas han känner mig lite iaf ;)

Nu har jag äntligen fått en skiss på en del av min påfågel jag ska göra på höften/utsida lår. Hade egentligen tid den 24/5, men fick boka om, så nu har jag den 28/6 istället, vilken jobbig väntan! Jag vill ju NU! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka