tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 402
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

*kl*

Ny tatueringstid är bokad, blir en utbyggnad/cover up på en 10 gammal tatto på armen. Drygt 1 månad kvar, hade gärna gjort det redan igår :D:D

KL

En fråga som jag hoppas någon kan svara på:
Hur blir det om man tatuerar över celluliter? Typ om man sätter en ganska stor tatuering där man kan ha "ridbyxlår" [som jag har!] och där också har många celluliter, kommer den täcka över så det inte direkt märks? Eller blir den bara weird? Någon som har tatuering över liknande och kan visa bild? Anyone? :)

Det är väl kanske inte riktigt samma sak, förvisso, men en vän har tatuerat över bristningar på armarna och de syns egentligen bara om man vet att det finns bristningar där. De syns i alla fall mindre än de gjorde innan tatueringarna. Men fråga en bra tatuerare och visa exakt hur dina celluliter ser ut, så får du nog ett mycket bättre svar. :) Det är säkert skillnad från fall till fall också, hur djupa de är etc. Jag har hört att risken är större att tatueringar flyter ut i celluliter, men det har jag ingen källa på, något jag läst på nätet säkert.

kl

Och jag har efter gårdagens konsert med deadmau5 äntligen kommit fram till vad min femte, efterlängtade tatuering ska föreställa. Är inte 100% på motivet än då jag är osäker på om jag ska ha bara det karaktäristiska mushuvudet rakt framifrån, eller välja något från hans scenshow som jag försökte plåta, men ändå.

Sedan får väl folk tycka vad de vill om att man tatuerar in något med en artist man sett en gång, särskilt som mina andra bandtatueringar kommer från band som jag älskat i fler år och sett typ 50-60 gånger vardera. Men för mig räcker det med faktumet att jag aldrig sett något bättre eller varit så glad och haft så kul i hela mitt liv, och that's it. :)

Det viktigaste är ju vad man själv tycker såklart!! :) Å det är ju ingen som vet hur många gånger du sett det bandet förutom du själv heller :) Jag har också en bandtatuering, jag älskar Metallica och har gjort så sen jag upptäckte dem år 2000. Många tyckte det var onödigt med en bandtatuering men det skiter jag i. De är mina gudar, jag tror inte jag kommer börja ogilla dem helt plötsligt liksom!

Nej absolut, det är väl mer när folk frågar och förväntar sig att man ska ha värsta Miami Ink-historien bakom sitt val. :p Men jag håller med, blir man nöjd själv spelar det väl ingen roll om man tatuerar sig pga. att det är snyggt eller att det betyder mycket, eller vad som.

Lånar sista knappen..

Hur dumt är det att tatuera sig ni såhär i början på sommaren? Är så himla sugen på att göra min nu nu nu helst igår :angel: En text på insidan av överarmen, så det är ju ett ställe som blir rätt exponerat för solen. En del säger att man utan problem kan gadda på sommaren, medan andra avråder. Har dock aldrig fåt någon bra förklaring på varför. Bleks den eller blir det infekterat av värmen? Är det bäst att vänta till hösten?

läkmässigt ÄR det ju enkare att skydda en tatuering för sol/värme/bad på hösten... och sen är jag för trött för att fortsätta :p

halvt kl

Jag har tatueringstid midsommardagen, tre dagar innan P&L och känner själv att... nej, när hela överarmen ska petas på så är det nog lika bra att ge bort den tiden. Har ju redan en till sittning bokad i augusti och tror min tatuering blir gladare då.
ÄVEN om det betyder att den jävla armen aldrig blir färdig >_<

Halloj! :D här hoppar jag in mitt i tråden efter att ha kollat på några fina tatueringar som visats! Jag gjorde nyligen en som jag är väldigt förtjust i - en phoenix & som jag väldigt gärna visar upp!

photo2.jpg

Jag har tatuerat mig mitt i sommaren och det gick jättebra, men så är jag badkruka också. :p Min var på överarmen, jag klippte av en bit av en tröjärm och drog den över tatueringen för att skydda den mot solen bara. Inga problem alls, drog på festival nästa dag.

knapp.

Behöver lite hjälp, älskar dom alla men måste ju välja en :D
Är nog mest kär i 6,7,8

Vini Vidi Vici - jag kom jag såg jag segrade
Nunc aut nuncuam (ser att jag stavat fel på bilden haha) - nu eller aldrig
Dum spiro, spero - Så länge jag lever, hoppas jag.

Den ska placeras nedanför nyckelbenet, vad blir blir egentligen bäst om man ser på fonterna? Har ingen lust att ha en tatuering som blir fel läst liksom.

Dum Spiro, Spero har en vän till mig intatuerat på sin fot, tillsammans med Rosa Bandet. En hemskt fin tatuering för hennes mamma som hade bröstcancer...

Men just textmässigt så tycker jag att Nunc aut nuncuam är finast, även om jag inte tycker att innebörden är lika fin som Dum spiro, spero.

Åh, innebörden var ju väldigt vacker :)

För mig innebär den nog egentligen mest av de tre men alla har någon form av betydelse för mig. Därför är det så svårt haha!

Jag är inte heller något jättefan av att bada, och det där med tröjärm att dra över lät ju smart :) Hjälper det att smörja in ett tjockt lager med högsta solskyddsfaktor?

Jag ska nog hur som helst åka in till studion så fort jag kan så kan jag diskutera med dom :) Är verkligen jättesugen på att göra den nu.

Jag skulle nog rådfråga tatueraren angående solskyddsfaktorn, för jag är inte helt övertygad om att det är en bra idé på en nygjord tatuering. Jag skulle ha väntat åtminstone tills den läkt och gärna lite extra tid för säkerhets skull.

Nej, det ligger närmare "jag fick en idé, jag stavade fel, jag lät bli att korrekturläsa", vilket känns lite jobbigt när det gäller en tatuering. Veni vidi vici! :)

Tänkte precis säga att det stavas veni :P Jag tycker typsnitt 6 och Dum spiro, spero är finast :)

Alright, jag behöver lite åsikter om placering av mitt kommande motiv. Jag vill väldigt gärna koncentrera mina tatueringar till armarna och funderar som bäst på var jag ska slänga på denna, det enda jag vet är att det blir på högerarmen. Men åt vilket håll? Och var? Insidan av överarmen eller högst upp på insidan av underarmen? Risken med sistnämnda finns ju att den blir plottrig, men man kanske skulle kunna låta den gå ihop/under med lejonet, alltså bara vid bakbenet/svansen? What say you?

Jag vill ju att det ska se estetiskt bra ut också ihop med de andra tatueringarna.

deadm.jpg

205762_213399575353169_100000493831629_836432_6273536_n-1.jpg

Det är väl typ de här alternativen jag funderat på (eller första alternativet fast mer på sidan av armen, s.a.s., jäms med den befintliga på överarmen), men har någon andra förslag är de hemskt välkomna!

d3.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Köpa stolpar