Tatueringstråden, del 4

Gillar att hålla mitt ord...
Men vill svara på detta.
Jo, därför kanske man ska fundera några gånger extra innan man tatuerar sig.
Kommer du tycka den är lika fin när du är 70? Om du inte vet svaret kanske du ska överväga att inte tatuera dig.
Detsamma om du tatuerar in din partners namn. När du kan ta fram vilken statistik som helst att de flesta förhållanden tar slut...
Förövrigt har jag nog aldrig sett en tatuering som har gjort en person "snyggare" , däremot tvärtom. Men jag antar att det ligger i "the Eye of the beholder".

Jag bestämde att jag skulle tatuera mig 1983.
Jag bestämde motiv 1987.
Jag gjorde den 1990.

Den är fortfarande snygg eftersom jag valde motiv med omsorg för att den skulle hålla sig i årtionde efter årtionde. Trots det har jag ledsnat lite på den, den har ju funnits på min kropp längre än vad flera som skriver i tråden har levt. Men de första 25 år älskade jag den.
Jag tror inte att man kan planera noggrannare än vad jag gjorde.
 
Gillar att hålla mitt ord...
Men vill svara på detta.
Jo, därför kanske man ska fundera några gånger extra innan man tatuerar sig.
Kommer du tycka den är lika fin när du är 70? Om du inte vet svaret kanske du ska överväga att inte tatuera dig.
Detsamma om du tatuerar in din partners namn. När du kan ta fram vilken statistik som helst att de flesta förhållanden tar slut...
Förövrigt har jag nog aldrig sett en tatuering som har gjort en person "snyggare" , däremot tvärtom. Men jag antar att det ligger i "the Eye of the beholder".

Det är inte omöjligt att ta bort eller tatuera över en befintlig tatuering om man nu skulle ångra sig.

(Allt som jag började skriva på här tog jag bort, för jag orkar inte ens då inlägget är så gränslöst puckat så det finns inte. Du gillar inte tatueringar, varför skriver du då i en tråd av och för entusiaster?)

Tror majoriteten av alla tatuerade människor du sett skiter högaktningsfullt i vad du tycker att tatueringen gör för deras utseende. Jag själv har mina tatueringar för att jag tycker om dessa och jag tycker att det är snyggt på min kropp. Det bekommer mig liksom inte jättemycket när någon inte håller med. Tatueringar, piercingar, klädstil eller vad det kan vara är i regel för att ägaren ska må bra. Inte för att du ska göra det.
 
Jag bestämde att jag skulle tatuera mig 1983.
Jag bestämde motiv 1987.
Jag gjorde den 1990.

Den är fortfarande snygg eftersom jag valde motiv med omsorg för att den skulle hålla sig i årtionde efter årtionde. Trots det har jag ledsnat lite på den, den har ju funnits på min kropp längre än vad flera som skriver i tråden har levt. Men de första 25 år älskade jag den.
Jag tror inte att man kan planera noggrannare än vad jag gjorde.
Jag bestämde motiv och placering ca 8 år innan jag gjorde min första. Sen blev det faktiskt inte exakt det motiv jag tänkt eftersom min fabulösa tatuerare gjorde vissa ändringar i designen som gjorde den ÄNNU MER underbar och rätt :love:
 
Nej :D
Det är väl inte meningen att man ska förstå varför vissa gör som dom gör...
Logik verkar inte ha med det att göra.

Chilla lite med dömmandet va. Att du inte förstår dig på något betyder verkligen inte att det är ologiskt.

Mina tatueringar har inget fint budskap eller någon speciell betydelse för mig, jag tycker de är snygga och därför gjorde jag dem. Vad andra tycker om mina val skiter jag faktiskt fullständigt i.
 
Tror majoriteten av alla tatuerade människor du sett skiter högaktningsfullt i vad du tycker att tatueringen gör för deras utseende. Jag själv har mina tatueringar för att jag tycker om dessa och jag tycker att det är snyggt på min kropp. Det bekommer mig liksom inte jättemycket när någon inte håller med.
Precis vad jag skulle skriva! Men om mig själv då. Jag har två tatueringar och särskilt en av dem, den jag ser mest, ÄLSKAR jag. Jag tycker att den är så fin så det finns inte. Den är en del av mig och jag är så stolt över den, den är det finaste jag vet :heart.

Skiter väl i om nån random snubbe tycker att det är fult. Kunde inte bry mig mindre!
 
Chilla lite med dömmandet va. Att du inte förstår dig på något betyder verkligen inte att det är ologiskt.

Mina tatueringar har inget fint budskap eller någon speciell betydelse för mig, jag tycker de är snygga och därför gjorde jag dem. Vad andra tycker om mina val skiter jag faktiskt fullständigt i.
Vilket är precis lika logiskt som mina, för mig, extremt betydelsefulla.
 
Jag har en tatuering som jag numer tycker är ful. Motivet är ett motiv som inte var egenframtaget eller tatuerarens motiv. Det är ett standardmotorn som jag sett minst två till ha.

Ibland funderar jag på att tatuera något över den,men samtidigt är det ju en historia det med.


Att jag sedan kompletterat med andra tatueringar som jag gillar men som inte känns nya längre är en annan sak. De har en betydelse och jag har de med för att det känns bra.

Att någon annan inte fattar varför jag har dem eller själv aldrig skulle skaffa är fullständigt orellevant.
Och att höra detta.......

1547416521173.jpeg
 
Jag hade nog inte tänkt igenom en enda av de jag gjort riktigt ordentligt, och de har väl kanske därför inte blivit så välarbetade och snygga som de hade kunnat bli. Det finns dessutom ingen röd tråd över vad som pryder min kropp, det är lite spretigt, men sån är jag som person också...
Jag gillar dom ändå, de sitter ju bara där liksom. Mesta tiden går jag dessutom runt med kläder på så jag ser dem ganska sällan.
Det här med att ångra sig... ja, det kan man ju göra med precis allt egentligen. Dumt att sluta göra saker som känns bra i stunden och inte är direkt livsfarligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 627
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 042
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Omplacera problemhund?
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp