Tatueringstråden, del 4

Om du ska ha den, så se till att tatueraren är skicklig på text och fina linjer. Och nålar och tatueringsnålar är långt ifrån samma sak! :)
Linjerna är viktigare än texten, sen vet jag inte var jag ska ha den över hela ryggen har jag tänkt men vet inte.
 
Visa bifogad fil 23902
Denna funderar jag på att ha som tatuering, men jag är nålfeg

Enda nackdelen är att små bokstäver/siffror lätt kan bli suddiga efter tag, vilket kan vara värt att tänka på.

Jag är själv inte superförtjust i nålar och får alltid förhöjd puls och lite obehagskänslor när kanyler ska in i huden, men det går inte ens att jämföra med känslan av att tatuera sig.

Som @Ninnurur skrev så kan du alltid be en tatuerare att prova på huden utan färg. Första gången jag tatuerade mig (på ena underarmen) så tyckte jag att den initiala känslan (som domnar bort ganska snabbt) kändes lite som en brännässla, fast mildare. Senast så skrev jag en text över bröstet och det kändes mest som att jag blev kliad nästan (blev själv förvånad över hur lite den kändes). Som sagt, prova, jag tror att nål-associationen släpper på en gång :)
 
Enda nackdelen är att små bokstäver/siffror lätt kan bli suddiga efter tag, vilket kan vara värt att tänka på.

Jag är själv inte superförtjust i nålar och får alltid förhöjd puls och lite obehagskänslor när kanyler ska in i huden, men det går inte ens att jämföra med känslan av att tatuera sig.

Som @Ninnurur skrev så kan du alltid be en tatuerare att prova på huden utan färg. Första gången jag tatuerade mig (på ena underarmen) så tyckte jag att den initiala känslan (som domnar bort ganska snabbt) kändes lite som en brännässla, fast mildare. Senast så skrev jag en text över bröstet och det kändes mest som att jag blev kliad nästan (blev själv förvånad över hur lite den kändes). Som sagt, prova, jag tror att nål-associationen släpper på en gång :)
När jag fick senaste gjord så triggade det en nerv så det ryckte i stortån ibland. Då var det inte lätt att ligga still! 😂
 
Det är lustigt det här med vad som känns när man tatuerar sig. Jag har en som rör sig i närheten av ena ljumsken, men det kändes inte ett jota! Däremot "vibrerade" det på motsatt sida, på andra ljumsken :rofl: inte så det gjorde ont, men typ som att jag hade en vibrator liggandes på ljumsken. :confused: :rofl:
 
När jag fick senaste gjord så triggade det en nerv så det ryckte i stortån ibland. Då var det inte lätt att ligga still! 😂
Både den på vaden och den på underarmen triggade nån nerv så gjorde att jag ryckte till ibland 😂 så ja, krångligt att vara still då. Men den på vaden gjorde bitvis så ont att jag ville sparka min tatuerare i ansiktet. Ena ögat sitter precis över en nerv märke vi vid skuggningen :cautious:
 
Har funderat varför man tatuerar sig .Har alltid sagt att man sätter inte klistermärken på en Lamborghini Så därför har jag inga :D
 
Aldrig reflekterat över att man kan tröttna på något fast man inte trodde det från början?
Gillar att hålla mitt ord...
Men vill svara på detta.
Jo, därför kanske man ska fundera några gånger extra innan man tatuerar sig.
Kommer du tycka den är lika fin när du är 70? Om du inte vet svaret kanske du ska överväga att inte tatuera dig.
Detsamma om du tatuerar in din partners namn. När du kan ta fram vilken statistik som helst att de flesta förhållanden tar slut...
Förövrigt har jag nog aldrig sett en tatuering som har gjort en person "snyggare" , däremot tvärtom. Men jag antar att det ligger i "the Eye of the beholder".
 
Har funderat varför man tatuerar sig .Har alltid sagt att man sätter inte klistermärken på en Lamborghini Så därför har jag inga :D

Jag är ingen bil, eller någon annan sak vars värde kan anses ta stryk av att man "sätter klistermärken" på den.

Jag tycker tatueringar är skitsnyggt, jag lade mina pengar på ett konstverk jag alltid har med mig istället för att köpa en tavla och hänga i hallen. ;)
 
Gillar att hålla mitt ord...
Men vill svara på detta.
Jo, därför kanske man ska fundera några gånger extra innan man tatuerar sig.
Kommer du tycka den är lika fin när du är 70? Om du inte vet svaret kanske du ska överväga att inte tatuera dig.
Detsamma om du tatuerar in din partners namn. När du kan ta fram vilken statistik som helst att de flesta förhållanden tar slut...
Förövrigt har jag nog aldrig sett en tatuering som har gjort en person "snyggare" , däremot tvärtom. Men jag antar att det ligger i "the Eye of the beholder".
Men tänker du verkligen att folk som skrivit 800 inlägg om sina tatueringar här ska säga ÅH FAN, det visste jag inte - och sluta tatuera sig?
 
Gillar att hålla mitt ord...
Men vill svara på detta.
Jo, därför kanske man ska fundera några gånger extra innan man tatuerar sig.
Kommer du tycka den är lika fin när du är 70? Om du inte vet svaret kanske du ska överväga att inte tatuera dig.
Detsamma om du tatuerar in din partners namn. När du kan ta fram vilken statistik som helst att de flesta förhållanden tar slut...
Förövrigt har jag nog aldrig sett en tatuering som har gjort en person "snyggare" , däremot tvärtom. Men jag antar att det ligger i "the Eye of the beholder".

Jag kommer troligen tycka mina är fina livet ut, orka gå och tänka om jag fortfarande tycker dom är fina när jag är gammal och skröpplig? Lever i nuet.

Varje tatuering påminner mig dessutom om vissa tider i livet.
Har namn intatuerat, min bästis smeknamn, vem vet, vi kanske inte är vänner livet ut. Men då får den påminna om allt fint vi haft.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 627
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 042
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp