Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

Inspo, någon? :angel:
1B07F92A-655F-4673-965C-2DDAEF80A6CB.jpeg
 
Jag kan verkligen inget om detta egentligen, så det är en ren och vild gissning, men det låter i så fall som att det skulle kunna vara din hudtyp? Speciellt med tanke på att det låter som att du tar hand om dem så bra. Har du pratat med någon tatuerare om detta?

Ja jag har pratat med tatuerare men de har ingen direkt förklaring mer än ”det kan vara så”.. så jag har börjat förlika mig med att det är så det blir på min hud helt enkelt, dvs inga mer tatueringar för mig 😜
 
Många på bilderna är ju nygjorda och då är de klart det ser väldigt fina ut. :)

Mina har dock inte bleknat speciellt mycket men det tror jag beror på bra läkkött och väldigt ljus hy. Så kan säkert vara din hudtyd som ställer till det.

Jo men jag känner ju människorna verkliga livet som har tatuering och dom är fortfarande lika fina som innan.

Jag har väldigt ljus hy och dom brukar läka riktigt fort utan skorpor och annat.
Jag har tex 2 som sitter på ett utsatt ställe där huden ”används” mycket och fick det som förklaring till varför de var lite dassiga.. men lång ifrån alla gör det så varför dom är det har jag inte fått svar på :)
 
Är fruktansvärt sugen på en ny tatuering. En chestpiece... oroar mig bara för smärtan :D

Ska kolla upp mina finanser och samla mod. Min tatuerare är uppbokad till... september :meh:
 
Kikade också in i tråden då jag har en tatuering jag skulle vilja antingen lasra bort eller tatuera över.

Nyfiken, varför tatuerar man något man vet kommer sitta kvar livet ut ? För att sen ångra sig ?

"Under våren 2011 larmade kemikalieinspektionen att tatueringsfärger innehåller ämnen som är giftiga till den grad att de kan påverka arvsmassan. Av 31 undersökta färger vid en stickkontroll var det endast fem färger som inte överskred de rekommenderande gränsvärdena satta av EU. Det anmärkningsvärda är att i till exempel smink är det helt förbjudet att använda sig av cancerframkallande ämnen som bly eller arsenik men färgerna för tatueringar faller under helt andra lagar"
 
Nyfiken, varför tatuerar man något man vet kommer sitta kvar livet ut ? För att sen ångra sig ?

"Under våren 2011 larmade kemikalieinspektionen att tatueringsfärger innehåller ämnen som är giftiga till den grad att de kan påverka arvsmassan. Av 31 undersökta färger vid en stickkontroll var det endast fem färger som inte överskred de rekommenderande gränsvärdena satta av EU. Det anmärkningsvärda är att i till exempel smink är det helt förbjudet att använda sig av cancerframkallande ämnen som bly eller arsenik men färgerna för tatueringar faller under helt andra lagar"

För att den tappat färg och är ful.
 
Nyfiken, varför tatuerar man något man vet kommer sitta kvar livet ut ? För att sen ångra sig ?

"Under våren 2011 larmade kemikalieinspektionen att tatueringsfärger innehåller ämnen som är giftiga till den grad att de kan påverka arvsmassan. Av 31 undersökta färger vid en stickkontroll var det endast fem färger som inte överskred de rekommenderande gränsvärdena satta av EU. Det anmärkningsvärda är att i till exempel smink är det helt förbjudet att använda sig av cancerframkallande ämnen som bly eller arsenik men färgerna för tatueringar faller under helt andra lagar"
Nyfiken, varför ger du den infon som inte efterfrågats av någon öht?
 
Nyfiken, varför tatuerar man något man vet kommer sitta kvar livet ut ? För att sen ångra sig ?

"Under våren 2011 larmade kemikalieinspektionen att tatueringsfärger innehåller ämnen som är giftiga till den grad att de kan påverka arvsmassan. Av 31 undersökta färger vid en stickkontroll var det endast fem färger som inte överskred de rekommenderande gränsvärdena satta av EU. Det anmärkningsvärda är att i till exempel smink är det helt förbjudet att använda sig av cancerframkallande ämnen som bly eller arsenik men färgerna för tatueringar faller under helt andra lagar"
Jag har fortfarande en löjlig nykärhetsfas med min äldsta tatuering. Den är ca decenniet gammal. Risken att jag skulle ångra mig känns minimal. I mitt fall är mina tatueringar väl genomtänkta, noga planerade och högst betydelsefulla. Vem är du att ifrågasätta vad jag vet och kan om vilka risker de kan medföra?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 937
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
282
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 091
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp