Tatueringstråden, del 4

Förstår det! Otroligt fina färger blev det ju också :love: Hur stor är den egentligen? Hur lång tid tog det? Och hur ont gjorde den i jämförelse med dina andra, typ de vid nyckelbenen? Blev lite frågvis nu, haha.. :D Men är också otroligt sugen på att tatuera mig på ungefär samma ställe.
 
Förstår det! Otroligt fina färger blev det ju också :love: Hur stor är den egentligen? Hur lång tid tog det? Och hur ont gjorde den i jämförelse med dina andra, typ de vid nyckelbenen? Blev lite frågvis nu, haha.. :D Men är också otroligt sugen på att tatuera mig på ungefär samma ställe.

Här kanske man ser storleken bättre? :)
Tror den tog 3h ca!

I jämförelse med bröstkorgen så var denna en piece of cake. Var väl mest närmast knäet det kändes. Blev sugen på en till på andra benet :D
20200513_193345.jpg
 
Här kommer en bild på min tatuering som jag snatchat från tatuerarens insta (Har inte hunnit plasta av den här hemma än).
Den är verkligen amazing, är helt kär i den 😍😍
Visa bifogad fil 50760
Wow! Jag älskar de extra linjerna som ger den en skiss känsla! 😍
Nu får jag ju spana in en till tatuerares Instagram :cautious:

Edit: Fasen jag hoppades på att det inte var en i Stockholm nästan :nailbiting::rofl:
 
Om man bokar en tid för konsultation och skiss, men man inte får någon skiss man gillar, vad gör man då?

Har du sagt till tatueraren att det inte är vad du tänkt dig? Jag har aldrig varit med om att en tatuerar inte vill diskutera mer med sin kund och rita om ifall det inte blir rätt från början. Den fösta skissen blir med sannolikhet en flash i deras bok.

Har heller aldrig varit med om att en konsultation och skiss kostar något, inte i dom olika studions jag varit i alla fall (gäller Stockholm).
 
Wow! Jag älskar de extra linjerna som ger den en skiss känsla! 😍
Nu får jag ju spana in en till tatuerares Instagram :cautious:

Edit: Fasen jag hoppades på att det inte var en i Stockholm nästan :nailbiting::rofl:

Ja, visst är han duktig! Hans kreationer är så sjukt bra. Att han bemästrar watercolortekniken är ju inte heller fy skam.

Han kommer garanterat få göra min nästa gaddning också. Har en ful tatuering på ryggen som jag ska göra cover-up på. Har redan börjat planera. Hur tätt kan man gadda sig egentligen? :o:cool:

Antar att du bor i Sthlm själv också och blev lite sugen ;) Jag säger go for it! Du kommer inte bli besviken :)
 
Frågade min tatuerare vad han skulle göra om han fick göra vad som helst med hästar. Han sa direkt att då vill jag göra Faraos hästar. Så nu har jag ett motiv till min placering jag inte visste vad jag skulle göra för tatuering på. 😁

Ska även göra en lite äppelblomskvist bakom ena örat.
 
Ja, visst är han duktig! Hans kreationer är så sjukt bra. Att han bemästrar watercolortekniken är ju inte heller fy skam.

Han kommer garanterat få göra min nästa gaddning också. Har en ful tatuering på ryggen som jag ska göra cover-up på. Har redan börjat planera. Hur tätt kan man gadda sig egentligen? :o:cool:

Antar att du bor i Sthlm själv också och blev lite sugen ;) Jag säger go for it! Du kommer inte bli besviken :)
Jag såg att han kan vattenfärger också :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Åh fy fasen det träffar ju allt jag vill ha i ett! :rofl:

Dock så är jag lite av en nålfobiker så det tar emot lite grann 🙈
 
Här kanske man ser storleken bättre? :)
Tror den tog 3h ca!

I jämförelse med bröstkorgen så var denna en piece of cake. Var väl mest närmast knäet det kändes. Blev sugen på en till på andra benet :D
Visa bifogad fil 50745
Ser ju nu att det inte ens är nära knäet :D hur kan folk med att tatuera knäskålar??? :nailbiting:
Som sagt, riktigt snygg blev den! :love: Och blev riktigt tatueringspeppad nu :D Men måste som sagt vänta till hösten..

I alla fall goda nyheter att det inte var så farligt med smärtan, jag har tänkt ungefär samma placering som du gjorde nu! Men ja, om knä och knäveck gör lika ont som armbåge och armveck så är det isf inte att leka med :yuck:
 
Som sagt, riktigt snygg blev den! :love: Och blev riktigt tatueringspeppad nu :D Men måste som sagt vänta till hösten..

I alla fall goda nyheter att det inte var så farligt med smärtan, jag har tänkt ungefär samma placering som du gjorde nu! Men ja, om knä och knäveck gör lika ont som armbåge och armveck så är det isf inte att leka med :yuck:
Knäveck och knäskål var ingenting mot under brösten upptäckte jag🤯
 
Kan inte ha mina arbetsbyxor just nu då tatueringen fastnar i tyget O_o får går runt med mina fladdriga hemmabyxor, känns seriöst, haha.
 
Jag är nog inte riktigt riktig :D. Har ju en ful tatuering på ryggen (liten en) som faktiskt inte varit snygg från början ens men nu är den så hemsk så jag är glad att den är på ryggen så jag slipper se skiten. men iaf, sa till tatueraren som gjorde min arm att jag vill ha den cover-up:ad och mejlade honom igår med bilder och lite sånt för vad jag hade för ide till den. Fick svar att han tycket det lät bra och hade tid i juni om jag var intresserad.
Är det dumt att göra två tatueringar så tätt eller är det bara att köra på? Jag vill ju 🙈
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 920
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
222
Senast: tanten
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 508
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp