Tatueringstråden, del 4

Min tatuerare har fortfarande inte tagit tag i tid för mitt ben. Börjar bli less...

Vill inte gärna tatuera mig under sommaren och vill gärna bli av med skiten innan :)
 
Tatuering på onsdag :) var och skissade upp var nuvarande sitter idag. Spännande!
Kul! Skönt att få det gjort innan sommaren :D Försökte också få till en tid innan sommaren med min tatuerare men har helt enkelt fått acceptera att det inte blir av, så jag siktar in mig på hösten istället. Vad blir det för motiv på benet?
 
Vad brukar en konsultation + skissning kosta?
Väldigt svårt att säga faktiskt, jag tror det skiljer sig åt rätt så mycket mellan olika tatuerare. Hon jag går till just nu skulle ta sin bokningsavgift (1000 kr) om hon ritar upp en skiss som det sedan inte görs något med. Jag kan också tänka mig att det finns tatuerare som tar sitt timpris för detta, vilket kan vara allt mellan 500-2000 kr/h. Och så finns det säkert de som är ännu billigare eller inte tar betalt alls för konsultation + skiss. Men om du bestämmer dig för att du gillar en skiss och vill tatuera in den så bakas det priset in i det slutliga priset för hela tatueringen, jag har då aldrig varit med om något annat i alla fall.

Jag skulle tipsa om att noga titta igenom deras portfolio först och främst! Då kan du tydligt se deras stil och hur de hanterar olika motiv. De flesta tatuerare använder Instagram nu för tiden och det brukar gå att hitta deras profiler antingen via studions hemsida eller FB-sida. :D
 
Kul! Skönt att få det gjort innan sommaren :D Försökte också få till en tid innan sommaren med min tatuerare men har helt enkelt fått acceptera att det inte blir av, så jag siktar in mig på hösten istället. Vad blir det för motiv på benet?

Ja! Jag var lite orolig där ett tag, gillar inte att tatuera mig under sommaren...

Vi pratade om en mal och ev blommor, så får se :) lite svårt när det är coverup, men han löser det nog snyggt!
 
Ja! Jag var lite orolig där ett tag, gillar inte att tatuera mig under sommaren...

Vi pratade om en mal och ev blommor, så får se :) lite svårt när det är coverup, men han löser det nog snyggt!

IMG_20200513_133738_283.jpg
 
Idag har jag varit och tatuerat mig på utsidan av höger underarm. Den blev så sjukt fin! Kan inte sluta titta på den :p Kommer garanterat gå tillbaka till den här tatueraren. Just nu är den inplastad så kommer försöka posta bild ikväll när jag tagit av plasten :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 586
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp