Tatueringstråden, del 4

Är sugen på att tatuera mig har idé för motiv och så, men vet inte vart?
Har ingen tatuering sen innan. Vill helst ha på hyfsat diskret ställe. Har tänkt antingen på underarmen, låret eller sidan av revbenen. Men revbenen ska väl göra superont? 😅

Jag tycker inte att det va så farligt att göra revbenen.. Generellt säger man att det gör mer ont där huden ligger nära ben och senor och där huden är tunnare tex arm/knäveck, men det är ytterst individuellt - kör säger jag! :D
 
Jag tycker inte att det va så farligt att göra revbenen.. Generellt säger man att det gör mer ont där huden ligger nära ben och senor och där huden är tunnare tex arm/knäveck, men det är ytterst individuellt - kör säger jag! :D
Ja nu har jag ju faktiskt bestämt mig! Men det är nog individuellt, känns bara jobbigt om man helt skulle ändra sig för att det gör så ont 😅.
Men har nog ganska hög smärttröskel.
Gäller bara att hitta en bra tatuerare i Stockholm, finns ju en del här.
 
Jag har börjat fundera på nr 2. Det är ändå 21 år sedan nr 1 :eek:

Funderar på något med livets träd, barn, häst, hund, katt. Typ. Placering oklar.
Har bett om tid med en studio i krokarna :)
 
Juni 2018 blev en större pjäs klar på min arm och tatueraren sa ”kom in så fyller vi om det är något”.
Och det är några grejer som har missats, några sträck och ifyllningar. Det är en väldigt plottrig tatuering!
Men nu till min fundering, har det gått för lång tid? :o
Jag har dragit mig för att göra det då den sista sittningen gjorde så satans ont!
F002B5C3-9B43-466D-A79B-8F2A2B7F08B5.jpeg
 
Juni 2018 blev en större pjäs klar på min arm och tatueraren sa ”kom in så fyller vi om det är något”.
Och det är några grejer som har missats, några sträck och ifyllningar. Det är en väldigt plottrig tatuering!
Men nu till min fundering, har det gått för lång tid? :o
Jag har dragit mig för att göra det då den sista sittningen gjorde så satans ont!

Nej det tror jag inte om personen är seriös. Det är ju ändå något man ska leva med. (Men jag hade inte protesterat om jag hade fått betala lite grann).
 
Juni 2018 blev en större pjäs klar på min arm och tatueraren sa ”kom in så fyller vi om det är något”.
Och det är några grejer som har missats, några sträck och ifyllningar. Det är en väldigt plottrig tatuering!
Men nu till min fundering, har det gått för lång tid? :o
Jag har dragit mig för att göra det då den sista sittningen gjorde så satans ont!
Visa bifogad fil 46679

Ja, jag tycker det har gått för lång tid när det snart är 2år sen du gjorde den!
Däremot kan du ju höra om tatueraren kan titta på den om du tänker göra en ny hos samma! :)
 
Väcker tråden lite :)
Nu har jag bokat tid för min nästa tatuering :bump: Är superexalterad.
Har tre (eller egentligen fyra men en är borttagen) sedan tidigare men det var typ 10 år sedan jag gjorde den senaste. Har dragit mig för att göra fler då jag inte hittat någon tatuerare som kännts klockren förrän nu då. Hade enorm tur att han hade lite tider kvar i vår också. Hade trott att jag skulle få vänta länge. Den 13 maj blir det av och det blir en tatuering i watercolor-stil :love:
 
Börjar bli sugen på att bygga på mina namntatueringar med några blommor runt om eller nåt. Tror det skulle bli riktigt bra! Men ska fundera ordentligt och så får vi se senare i år eller nästa år :)
 
Jag är extremt tatueringssugen men vet inte vad jag vill göra. Vill göra något ganska stort på framsida lår men annars vet jag inte. 😅 Svåra val det här. Haha.
 
Jag är extremt tatueringssugen men vet inte vad jag vill göra. Vill göra något ganska stort på framsida lår men annars vet jag inte. 😅 Svåra val det här. Haha.
Jag vet inte heller vad jag vill göra. Fortsätta på min sleeve, har dock lite olika idéer om hur den ska fortsätta och jag kan inte bestämma mej hur. Eller börja på nått helt annat så länge. Jobbigt läge :D
 
(Vet inte hur man lägger in två bilder i samma inlägg)
Dock blev det lite av en utmaning att dölja ett ”R” vilket hon gjorde bra! Hon fick köra på frihand när det kom till mönstren som blev över halva bokstaven då ursprungsmönstret ej täckte.
Om en månad ska hon fylla i ytterligare för att helt dölja bokstaven.
Väldigt nöjd med dagens arbete!
0A34C90F-672E-4FB7-B640-A9AA1494F0E5.jpeg
 
(Vet inte hur man lägger in två bilder i samma inlägg)
Dock blev det lite av en utmaning att dölja ett ”R” vilket hon gjorde bra! Hon fick köra på frihand när det kom till mönstren som blev över halva bokstaven då ursprungsmönstret ej täckte.
Om en månad ska hon fylla i ytterligare för att helt dölja bokstaven.
Väldigt nöjd med dagens arbete!
Visa bifogad fil 49409
Jag såg inte det förrän du pekade ut det och jag tittade noggrant :up: snyggt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 425
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 915
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp