Tatueringstråden, del 4

Jag överlevde! :banana:

JA det gjorde ont! Men 1h tog det bara och jag tyckte det kändes som hälften :D
Men sjukt glad o stolt då jag är så smärträdd!

Tatueraren var lugn och trevlig, kommer absolut välja samma om jag vågar göra fler! :love:

Och själva tatueringen... Han visade skisssn när jag kom in och den var PERFEKT direkt!
Han hade totalt fattat vad jag ville ha! Blev nästan tårrögd! :heartcry:

Bild får ni vänta på, den är inplastad men jag väntar på bild på insta från tatueraren hehe.
Hur skulle du beskriva att det kändes? Jag tycker alltid att det är intressant att höra när det är nygjort av folk som precis gjort sin första. Själv tycker jag att det är svårbeskrivligt.
 
Hur skulle du beskriva att det kändes? Jag tycker alltid att det är intressant att höra när det är nygjort av folk som precis gjort sin första. Själv tycker jag att det är svårbeskrivligt.
Oj det var flera olika känslor! Men mest brännande tror jag!
Vissa delar som att sticka med nål, vissa som en varm kniv och vissa bara brännande... Ja svårförklarat!

Tog 1h, tror inte jag klarat mkt längre faktiskt hehe!
 
Oj det var flera olika känslor! Men mest brännande tror jag!
Vissa delar som att sticka med nål, vissa som en varm kniv och vissa bara brännande... Ja svårförklarat!

Tog 1h, tror inte jag klarat mkt längre faktiskt hehe!
Jag tycker att efter 1 h så domnar man av istället, huden liksom vänjer sig vid det monotona stickandet.
 
Oj det var flera olika känslor! Men mest brännande tror jag!
Vissa delar som att sticka med nål, vissa som en varm kniv och vissa bara brännande... Ja svårförklarat!

Tog 1h, tror inte jag klarat mkt längre faktiskt hehe!
Min första (som gjorde ondast och var ganska snabb) kändes som en glödgad skruvmejsel i foten. Bortsett från den så är det lite mer svårare att beskriva. Jag var lite mör efter 4+ timmar när jag gjorde mina senaste två. Det blev jobbigare på slutet men jag höll på mycket med medveten närvaro och sånt på den tiden vilket underlättade.
Jag tycker att efter 1 h så domnar man av istället, huden liksom vänjer sig vid det monotona stickandet.
Och jag tycker det blir värre och värre 🥺
Jag upplevde att det blev bättre varje gång min artist bytte teknik så för mig så var det mer tiden med monotont stimuli men efter 4 timmar så kunde jag se hur "väggen" kom närmare och närmare. Jag hade klarat en eller två timmar till max men då hade det sista varit på bara pannben eftersom det började bli tungt.

Nästa sittning räknar jag med kommer bli 6+ timmar men på utsida arm så lite mer tolerabelt förhoppningsvis.
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Min kör old school med folie.
När jag gick till en ny och gjorde handleden så körde han självhäftande, den här läkt så dåligt...
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Min kör old school med folie.
När jag gick till en ny och gjorde handleden så körde han självhäftande, den här läkt så dåligt...
Min kör budgetfilm typ Eldorado. Läker väldigt bra - till och med på maken som ofta läker dåligt oavsett vad han gör. Vet du om den nye använt annat bläck än din gamla tatuerare?
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Min kör old school med folie.
När jag gick till en ny och gjorde handleden så körde han självhäftande, den här läkt så dåligt...
Plastfolie och tejp som man tar av på kvällen.
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Min kör old school med folie.
När jag gick till en ny och gjorde handleden så körde han självhäftande, den här läkt så dåligt...

Jag fick plastfolie och tejp. Maken fick den självhäftande på sin senaste men har haft folie tidigare vad jag vet. Han har tatuerat sig hos olika för varje gång.
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Min kör old school med folie.
När jag gick till en ny och gjorde handleden så körde han självhäftande, den här läkt så dåligt...

Plastfolie och tejp. Läker alltid superbra, inga sårskorpor eller ärrvävnad. Vilket såklart även beror på att min tatuerare har en grymt bra teknik för mig. Jag tatuerade mig hos tre olika män innan jag började gå till henne, och fick både sårskorpor och upphöjnader i tatueringarna eftersom de körde så djupt och hårt...:cautious:
 
Kör era tatuerare plastfolie plus tejp eller den självhäftande nya?

Jag var hos min tatuerare i höstas förra gången och fyllde i tre av mina äldre tatueringar, hon har bytt till den nya självhäftande. Jag gillade den, min hud kan bli lite irriterad när jag drar loss tejpen (inte allergisk eller så, bara att den hugger fast liksom..). På de större tog jag av den på kvällen eller morgonen efter, den lilla vid örat fick jag med ett par nya bitar till så att jag skulle kunna byta (pga placeringen satt den lite sämre där, och håret är ju där osv) och så tog jag bort helt kvällen därefter.

Jag läker bra när hon tatuerar (4st av 5 hittills är gjorda av henne), verkar det som. Däremot tar läkningen för mig dubbelt så lång tid på låret än tex armen. Det var samma när den först gjordes: det tar längre tid för svullnaden att lägga sig, flagningen att bli klar osv osv. Nästa gång jag kör låret kommer jag att ta semester åtminstone en vecka eller så, så att iaf svullnaden får lägga sig i lugn och ro (märkte sist att den inte får vara helt ifred på mitt jobb - behövde ha saker i knäet osv, och det kan jag inte göra något åt iom mina arbetsuppgifter. Den läkte bra, men kändes sådär och området blev väldigt varmt på jobbet.). Är jag ledig kan jag gå i löst sittande lång kjol/klänning dessutom, vilket jag tycker är bekvämt och irriterar inte.
 
Senast ändrad:
Jag överlevde! :banana:

JA det gjorde ont! Men 1h tog det bara och jag tyckte det kändes som hälften :D
Men sjukt glad o stolt då jag är så smärträdd!

Tatueraren var lugn och trevlig, kommer absolut välja samma om jag vågar göra fler! :love:

Och själva tatueringen... Han visade skisssn när jag kom in och den var PERFEKT direkt!
Han hade totalt fattat vad jag ville ha! Blev nästan tårrögd! :heartcry:

Bild får ni vänta på, den är inplastad men jag väntar på bild på insta från tatueraren hehe.

Härligt att du blev så nöjd :) Superfin tatuering. Undrar också vad som inspirerade dig till just det?

Tyckte också att han liksom fattade direkt vad man var ute efter i sin skiss. Jag ska ju dit på onsdag och få min nya, lite mer avancerade tatuering och är supernyfiken på vad han skissat fram :p
 
Min tatuering efter 2 veckor. Älskar den 💖
0620259A-0DD5-4846-B604-BA6BAE6285DA.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 783
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp