Tatueringstråden, del 4

Härligt att du blev så nöjd :) Superfin tatuering. Undrar också vad som inspirerade dig till just det?

Tyckte också att han liksom fattade direkt vad man var ute efter i sin skiss. Jag ska ju dit på onsdag och få min nya, lite mer avancerade tatuering och är supernyfiken på vad han skissat fram :p
Gud vad spännande! Nästan avis ju haha
Ska bli kul att se! :)
 
Nu var det ett tag sen jag var in här och oj vad fina tatueringar ni har skaffat! :love:

Jag bokade tid hos "min" tatuerare här i veckan faktiskt, när jag äntligen tänkt klart på en av mina idéer! :angel: Jag ska fylla på mellan mina svalor så att jag får en hel chestpiece! Ska göra ett Medusa-huvud i samma stil som svalorna :up:
En kvinna som förvandar män till sten med en blick kändes som ett passande motiv ;)
ny på mig.jpg


Sen håller jag på att klura på typ 3 andra grejer... Baksidorna på båda låren tänkte jag först, men där utvecklades det till att det vore coolt att göra hela baksidorna av benen, men då vet jag inte riktigt vad jag ska göra (jag vill ha ett citat uppdelat på båda benen höst upp mot rumpan, och sen fortsätta med nå motiv ner liksom). Sen har vi ju dom där armarna som jag vill ha sleeves på, men inte riktigt på det klara med vad för motiv. Star Wars på ena typ?
Nacken skulle jag vilja fixa till, har en där som man kan fräscha upp eller kanske tatuera över och göra nått snyggare och större.
Haha, jag har lite att fundera på som ni märker :D
 
Jag funderar på att ge mig själv en tatuering i 40-årskrispresent. Det är några månader till, men hur tusan kommer man till beslut om motiv och placering? Jag vet massor om vad jag INTE vill ha, men ganska lite om vad jag VILL ha. Plan A var någon typ av hundmotiv på utsidan om vaden. Men jag vill ha en stiliserad bild tror jag. Ingen särskild individ. Inga färger utom svart/blått. Hellre vinthund än varg. Plan B är något mer abstrakt, kanske med någon naturkoppling. Inga stora blommor, inget rosa, det är liksom inte jag även om det är SÅ himla snyggt på andra. Har en kompis med en gren japanskt körsbärsträd på sidan av torson. Är väldigt avundsjuk men hade inte kunnat ha den själv. Kanske lite färg men hellre åt vattenfärghållet då. Jag hade på något sätt velat ha med en koppling till sonen också, men hur? Han heter Hektor och är född på skottdagen vilket är ganska tacksamt som motiv. Men igen, hur? Hur hittar ni inspiration och hur tänker ni kring placering? Jag vill kunna se tatueringen själv så ryggen är inte ett alternativ just nu. Vad, överarm, vad mer är lämpliga placeringar för en nybörjare?

Priset är inte avgörande, och kan resa en bit. Även utomlands inom norra Europa. Tänker att coronakrisen är över i januari/februari nästa år.
 
Jag funderar på att ge mig själv en tatuering i 40-årskrispresent. Det är några månader till, men hur tusan kommer man till beslut om motiv och placering? Jag vet massor om vad jag INTE vill ha, men ganska lite om vad jag VILL ha. Plan A var någon typ av hundmotiv på utsidan om vaden. Men jag vill ha en stiliserad bild tror jag. Ingen särskild individ. Inga färger utom svart/blått. Hellre vinthund än varg. Plan B är något mer abstrakt, kanske med någon naturkoppling. Inga stora blommor, inget rosa, det är liksom inte jag även om det är SÅ himla snyggt på andra. Har en kompis med en gren japanskt körsbärsträd på sidan av torson. Är väldigt avundsjuk men hade inte kunnat ha den själv. Kanske lite färg men hellre åt vattenfärghållet då. Jag hade på något sätt velat ha med en koppling till sonen också, men hur? Han heter Hektor och är född på skottdagen vilket är ganska tacksamt som motiv. Men igen, hur? Hur hittar ni inspiration och hur tänker ni kring placering? Jag vill kunna se tatueringen själv så ryggen är inte ett alternativ just nu. Vad, överarm, vad mer är lämpliga placeringar för en nybörjare?

Priset är inte avgörande, och kan resa en bit. Även utomlands inom norra Europa. Tänker att coronakrisen är över i januari/februari nästa år.
Höll på att glömma. Har ett ärr runt handleden som jag gärna hade tatuerat över. Går det? Det är ett smalt ärr, en gammal brännskada. När jag var 18 tänkte jag att jag ville ha en orm, men nu vet jag inte längre. Tips?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 372
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 861
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp