Tatueringstråden, del 4

Idag har jag fått min första!
 

Bifogade filer

  • IMG_20200728_182634_973.jpg
    IMG_20200728_182634_973.jpg
    60,4 KB · Visningar: 176
Nu har jag en ny tid bokad hos min tatuerare, ska täcka över en av mina gamla - mitt efternamn på utsidan av ena underarmen. Den är ganska svart, så det krävs en ganska mörk och stor tatuering för att täcka den, men det gör ju inte mig nått ;) Det blir en dolk iaf, lite oldschool-stil typ. Kanske att det blir en matchande på andra underarmen, dock har jag en stor jäkel på insidan av den underarmen så det kanske inte får plats, så vi får se vad som blir där.


Jag har börjat kika lite på blastover- och blackworktatueringar också! Nån annan som har kikat på det, eller har nån sån kanske? Jag har ju en koifisk på ena överarmen som gjordes för längesen och inte blev helt klar, så den tänkte jag att man kunde göra nått med. Jag är inte så sugen på att bara bättra på den eftersom jag inte är så förtjust i motivet längre, så det vore roligare att göra nått nytt av den.

Börjar dock ha så mycket ideér till tatueringar så jag inte vet vart jag ska ta vägen härnäst! Problemet är att jag liksom aldrig börjar på några av mina redan påkomna ideér utan jag kommer ju på nya hela tiden och gör dom istället :rofl::angel: Vi kanske helt enkelt behöver lägga upp en plan, jag och tatueraren :D
 
Nu har jag en ny tid bokad hos min tatuerare, ska täcka över en av mina gamla - mitt efternamn på utsidan av ena underarmen. Den är ganska svart, så det krävs en ganska mörk och stor tatuering för att täcka den, men det gör ju inte mig nått ;) Det blir en dolk iaf, lite oldschool-stil typ. Kanske att det blir en matchande på andra underarmen, dock har jag en stor jäkel på insidan av den underarmen så det kanske inte får plats, så vi får se vad som blir där.


Jag har börjat kika lite på blastover- och blackworktatueringar också! Nån annan som har kikat på det, eller har nån sån kanske? Jag har ju en koifisk på ena överarmen som gjordes för längesen och inte blev helt klar, så den tänkte jag att man kunde göra nått med. Jag är inte så sugen på att bara bättra på den eftersom jag inte är så förtjust i motivet längre, så det vore roligare att göra nått nytt av den.

Börjar dock ha så mycket ideér till tatueringar så jag inte vet vart jag ska ta vägen härnäst! Problemet är att jag liksom aldrig börjar på några av mina redan påkomna ideér utan jag kommer ju på nya hela tiden och gör dom istället :rofl::angel: Vi kanske helt enkelt behöver lägga upp en plan, jag och tatueraren :D

Blackwork tycker jag är skitsnyggt och hade gärna kört min högra underarm i det...
 
@pepp Jag är inne på att köra nån typ av blackwork på delar av armen, eller typ som breda ränder? Jag vet inte riktigt vad jag har för idé, ska prata med tatueraren och se vad han har för ideér. Jag vill iaf delvis täcka över den gamla så att det blir nått nytt av den - om man kan göra det på nått bra sätt.
Den är för stor för att göra en traditionell cover-up, det tror jag bara blir svårt och jobbigt, så det är därför jag tänker i banorna blackwork/blastover.
 
I det stora hela känns det som att jag har börjat luta mer mot att göra enklare, svartare tatueringar med breda linjer.

...eller ja, helst av allt skulle jag vara helt full i färg-tatueringar meeeeen är man allergisk så är man. Suck.
 
Sådärja, nu är det gjort! Blev jättenöjd! Vi har dessutom redan bokat en ny tid för att göra en blackwork/blastover på min högra överarm =D Den är ju alldeles nygjord på bilden, som ni ser, lite svullen och just nu öm, men det börjar lägga sig idag (ömheten alltså) så snart kommer kliandet, hehe...

Både den här gamla (mitt efternamn, knappt läsligt p.g.a gräslig font - lägg huvudet på sned så blir det lättare) och den på höger överarm är gjorda av ett ex för många år sedan nu - hemma såklart. Så det ska vi skönt att göra något nytt av dom. Dock är han det enda av mina ex jag ens skulle kunna tänka mig att heja på på stan typ, men ändå - dessa två tatueringar är inte vackra så det blir najs att få nytt istället =) Jag har 3 st till tatueringar som han har gjort, men de i färg på benen ser faktiskt mycket bättre ut och jag är mer nöjd med de motiven, så där kommer jag nog inte göra nått än på ett par år iaf. Nacken kommer jag nog dock att göra nått åt (mitt stjärntecken), för den ser tråkig ut.

Nån som har tatuerat armhålan btw? Jag fick en sån idé så nu är jag lite sugen på det också xD
dagger vs innan.JPG
 
Jag har precis bokat tid för en heldag nu i december. Samma kille som gjorde mina två senaste :D
Vet dock inte riktigt vad jag ska göra men jag har två veckor på mig att fundera :p (Jag har en lista med idéer så får han delta i att spåna lite.)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 370
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 860
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp