Tatueringstråden, del 4

Nytt försök med bilden...
2638wn9.jpg

Min fina nya tatuering under brösten! Den är ca 3 veckor nu, så den har läkt klart :) Den ser lite sne ut, men det är jag som är krokig på bilden :o Den ska få en omgång till, ska i mer svart i nedre framkant/mitten och längst ut på sidorna. Och jämnas till lite i skuggningen. Det gjorde fruktansvärt ont (kunde knappt ligga still i stolen efter ett par tre timmar...), så jag gjorde det nog inte så lätt för min tatuerare :o:cautious::banghead: Men, jag känner mig så jävla snygg i den, älskar den :love:
 
Nytt försök med bilden...
2638wn9.jpg

Min fina nya tatuering under brösten! Den är ca 3 veckor nu, så den har läkt klart :) Den ser lite sne ut, men det är jag som är krokig på bilden :o Den ska få en omgång till, ska i mer svart i nedre framkant/mitten och längst ut på sidorna. Och jämnas till lite i skuggningen. Det gjorde fruktansvärt ont (kunde knappt ligga still i stolen efter ett par tre timmar...), så jag gjorde det nog inte så lätt för min tatuerare :o:cautious::banghead: Men, jag känner mig så jävla snygg i den, älskar den :love:

Skiiitsnygg!!
 
Nytt försök med bilden...
2638wn9.jpg

Min fina nya tatuering under brösten! Den är ca 3 veckor nu, så den har läkt klart :) Den ser lite sne ut, men det är jag som är krokig på bilden :o Den ska få en omgång till, ska i mer svart i nedre framkant/mitten och längst ut på sidorna. Och jämnas till lite i skuggningen. Det gjorde fruktansvärt ont (kunde knappt ligga still i stolen efter ett par tre timmar...), så jag gjorde det nog inte så lätt för min tatuerare :o:cautious::banghead: Men, jag känner mig så jävla snygg i den, älskar den :love:

Kan inte se den.. :(
 
Jag ska ju göra en underarmssleeve och tatueraren har bokat in en heldag, tror det är ca 6h inkl allt. Hinner vi inte göra hela sleeven på så kommer jag ju få ta en till sittning. Så försöker peppa mig själv att inte ta pauser, men risken är att det kommer göra så jävla ont att jag kommer bli tvungen.

Tog ni några "andningspauser" eller körde ni bara på? :D
 
Jag ska ju göra en underarmssleeve och tatueraren har bokat in en heldag, tror det är ca 6h inkl allt. Hinner vi inte göra hela sleeven på så kommer jag ju få ta en till sittning. Så försöker peppa mig själv att inte ta pauser, men risken är att det kommer göra så jävla ont att jag kommer bli tvungen.

Tog ni några "andningspauser" eller körde ni bara på? :D
Inga pauser alls som sagt. Vi bara köttade på. x) Tror inte jag hade fixat att sitta mer än de tre timmarna dock, för på slutet gjorde det så ont att jag bara ville skrika. xD
 
Inga pauser alls som sagt. Vi bara köttade på. x) Tror inte jag hade fixat att sitta mer än de tre timmarna dock, för på slutet gjorde det så ont att jag bara ville skrika. xD

Haha, ja det har jag hört. Att smärtan blir värre ju längre man sitter..! YAY. Jag har dock en teori om att det gör mindre ont om man kan se vad de tatuerar :p min på handleden gjorde inte lika ont som den vid hälsenan, och min teori är för att man kan fokusera på skapandet istället för smärtan :p men det kan vara önsketänkande.
Jag är rätt smärtkänslig och har "svårtatuerad" hud, färgen vill inte riktigt gå in.. Så de har fått byta nålar, som går djupare antar jag?
 
Jag ska ju göra en underarmssleeve och tatueraren har bokat in en heldag, tror det är ca 6h inkl allt. Hinner vi inte göra hela sleeven på så kommer jag ju få ta en till sittning. Så försöker peppa mig själv att inte ta pauser, men risken är att det kommer göra så jävla ont att jag kommer bli tvungen.

Tog ni några "andningspauser" eller körde ni bara på? :D

Min påfågel satt jag ju 7 timmar med de flesta gångerna, och det räckte med kisspauser, det gör ju nästan ondare att ha för lång paus :p och klarar du inte 6 timmar så är det ju bara att dela upp det. En killkompis som gjorde en sleeve pallade "bara" 2-3 timmar åt gången, så tog honom 3 gånger tror jag.
 
Min påfågel satt jag ju 7 timmar med de flesta gångerna, och det räckte med kisspauser, det gör ju nästan ondare att ha för lång paus :p och klarar du inte 6 timmar så är det ju bara att dela upp det. En killkompis som gjorde en sleeve pallade "bara" 2-3 timmar åt gången, så tog honom 3 gånger tror jag.

Eftersom jag har bokat en heldag så vill jag försöka utnyttja den.. Antar att jag får betala för en heldag även om jag bara sitter 3h.. Och det är jag alldeles för snål och fattig för! :p Får bita ihop helt enkelt då! x)
 
@GardenAngel
Jag har kört heldag, 6-7h.. Se till så att du har käkat och druckit ordentligt innan och gärna varit en sväng på toa ;)
Jag körde på så länge jag pallade innan jag tog någon form av paus, men bara kort paus för jag tycker det gör ondare att köra igång igen efter paus, bättre att bara köra! :D
 
Jag körde tre sittningar á 3 h, paus om tatueraren ville vila ryggen lite. Men jag skulle tro att tre timmar är min maxgräns, gjorde rätt ont den sista halv timmen.. :crazy:
Jag hade alltid med mig en snickersbar i akutfall. Men jag äter den hellre efter än under tiden, får så lätt blodsockerfall och då blir allt 100 gånger värre.
 
Jag ska ju göra en underarmssleeve och tatueraren har bokat in en heldag, tror det är ca 6h inkl allt. Hinner vi inte göra hela sleeven på så kommer jag ju få ta en till sittning. Så försöker peppa mig själv att inte ta pauser, men risken är att det kommer göra så jävla ont att jag kommer bli tvungen.

Tog ni några "andningspauser" eller körde ni bara på? :D

Brukar inte pausa, men sen har mina tagit ca 3-4 timmar som mest, så ska man köra i 6 timmar så kanske en paus mitt på är bra kan jag tänka mig.
Men tycker bara det hinner svullna och bli mer ömt efter en paus så kör hellre på bara och får det överstökat :D
 
@Nixehen Det är bara raka linjer, så den borde vara okomplicerad :) Men det leder till nästa fråga... HUR hittar man rätt tatuerare? Jag är rädd för att linjerna inte ska bli raka :o
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 563
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp