Tatueringstråden, del 4

@Nixehen Det är bara raka linjer, så den borde vara okomplicerad :) Men det leder till nästa fråga... HUR hittar man rätt tatuerare? Jag är rädd för att linjerna inte ska bli raka :o
Visst är du från ön? Eller minns jag fel? Isåfall kan jag rekommendera Tatuering Visby - dom är verkligen hur bra som helst! Vet att de har riktigt ont om tider dock, men för en så pass liten grej kanske de kan göra plats alt ta på drop-in. ^^ Så ring/maila dem? :)
 
Mycket nöjd med dagens sittning :D

11261854_10153902997786102_1553537909677662213_n.jpg
 
Gullig! Var gjorde du den?
Det var en "studio" inne på området :) Har ingen aning ärligt talat vad dom hette, dom glömde ge visitkort :p Svensk som vanligen bodde/hade studio i Norge, han hade ritat upp 6 olika Falsterbo-tatueringar, tidigare hade han vart på campingen å tatuerat men det blev för mycket att göra så han flyttade in på området, för att ha nått att köra medan frugan höll på med hästarna eller vad det nu va :p
 
Det var en "studio" inne på området :) Har ingen aning ärligt talat vad dom hette, dom glömde ge visitkort :p Svensk som vanligen bodde/hade studio i Norge, han hade ritat upp 6 olika Falsterbo-tatueringar, tidigare hade han vart på campingen å tatuerat men det blev för mycket att göra så han flyttade in på området, för att ha nått att köra medan frugan höll på med hästarna eller vad det nu va :p

Åhå, vad kostade det? Jag ska ju dit imorgon :o (Ska köra sittning två på tatueringen ovan om en vecka men det är ju inget hinder :p )
 
Åhå, vad kostade det? Jag ska ju dit imorgon :o (Ska köra sittning två på tatueringen ovan om en vecka men det är ju inget hinder :p )
600 kr för den jag gjorde, och kan tänka mig att de andra "Falsterbo-modellerna" kostar lika :) Väldigt söta! Dom sitter förresten långt "bak", bredvid Hästia, mot staketet där dom går in med hästarna mot banorna och högt upp. Om man kommer från entrén, antingen svänga vänster och gå förbi toaletterna och följa "vägen" uppåt, eller om man går rakt fram från entrén och går upp till serveringen och sen vänster, så är dom utmed staketet :)
 
Men hur tänker ni nu? Det är inte direkt en steril miljö på falsterboområdet.. :down:
Fast det är ju inte så att man bara slänger fram sin kroppsdel och sen tatuerar dom. Det rakas (med engångshyvel), tvättas rent med sprit och det är fortfarande nya nålar som tas fram, handskar används och det tatuerade området plastar in. Precis samma procedur som på studio. På mig tvättade han av benet med sprit rejält, gnuggade och hade sig tills han var nöjd. Rejält med plast och tejp på för att inga bakterier ska in sen.
 
@Trott
Ni gör självklart som ni själva vill, för mig räknas det som oseriöst iaf..
Och det finns ju en anledning till att SRT har följande regel:
"§5 Tatueringsverksamheten skall bedrivas i permanent eller tillfällig lokal som är besiktigad och kontrollerad av miljökontoret." och att miljökontoret faktiskt gör kontroller för godkännande av utrustning OCH lokal..
 
Jag behöver tips och råd!
Har bestämt mig för att renovera lite på benet och bokat tid för att "ta bort" texten (laser). Det tar uppenbarligen ganska precis 10 år att vilja göra om ;) Jag tänker att jag gör om båda, men jag vet inte riktigt hur.
Jag vill ha in färg på ett snyggt sätt bland snirklarna, och min stackars lelle flygponny förtjänar en liten makeover – den ser ärligt talat rätt skruttig ut... :o Har ni några förslag på hur den skulle kunna förbättras?

Samtidigt skulle jag gärna vilja att de matchade lite mer, de sitter ju ändå på samma ben liksom.
Funderar på att låta färgslöjorna svepa in lite över båda?

image.jpg



Jag är väldigt sugen på rymden eller vattenfärger, men vette tusan hur jag skulle få till det..?
Exempelbilder från pinterest, men jag skulle nog vilja ha lite ljusare och gladare färger.

95d7e87972c123118d19530015e56067.jpg


741fb2dda3f8fabf785af9b6b5b15343.jpg


254def0557cc2dc0bd4366f246bf5a3f.jpg
 
@Trott
Ni gör självklart som ni själva vill, för mig räknas det som oseriöst iaf..
Och det finns ju en anledning till att SRT har följande regel:
"§5 Tatueringsverksamheten skall bedrivas i permanent eller tillfällig lokal som är besiktigad och kontrollerad av miljökontoret." och att miljökontoret faktiskt gör kontroller för godkännande av utrustning OCH lokal..

Samtidigt finns det folk och urfolk som tatuerar sig mitt ute i regnskogen liksom.
Vi är ju väldigt förtjusta i ordning och reda, men tatueringskonsten har funnits längre än miljökontoret och de flesta förstår att det aldrig är riskfritt att göra någonting. Det kan ju gå åt pipsvängen även om man är i en godkänd lokal.
 
Finns folk som sitter hemma i en "ren" lägenhet/källare/kök/what ever och tatuerar också, lika oseriöst i mina ögon! Regler tillkommer av en anledning..
Och ja, när det gäller att skapa ett sår i min kropp, vilket en tatuering faktiskt är, så vill jag gärna ha de bästa förutsättningarna för att det ska bli så bra som möjligt och läka så bra som möjligt därför väljer jag studio och tatuerare med omsorg!
Men som jag sa innan - Ni får göra precis hur ni vill med era kroppar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 192
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
232
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 748
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp