Tatueringstråden, del 4

Tecknade även en katt tatuering med inspiration av en jag såg på pinterest :love:
26693

Hade tänkt bara en katt men den var så fin den jag såg :love:https://www.pinterest.se/pin/AfkIuKTW0UyB7HORbPlBRrhqInt-VzGlhi2U_H3H8GtqvSc6RkRAHO8/
Men en ragdoll istället såklart :p
 
Angående tatuering bakom örat: jag har en där och det är den som har gjort minst ont av alla mina. Visserligen är den liten och gick snabbt att göra, men det var precis som att det var en blind spot där. Kändes inte alls.
 
En till fråga :o jag provade att göra som jag tänkt från början också.
Visa bifogad fil 26681
Är det obegripligt eller tror ni att det inte går att göras? 🤔

Den kommer vara fin i början med nackdelen med vattenfärg är att de åldras dåligt. Det får man även tänka på med små tatueringar, små detaljer kommer bli suddiga och fula med tiden och är svåra att fixa på ett bra vis.
Håll det enkelt och tydligt.
 
Den kommer vara fin i början med nackdelen med vattenfärg är att de åldras dåligt. Det får man även tänka på med små tatueringar, små detaljer kommer bli suddiga och fula med tiden och är svåra att fixa på ett bra vis.
Håll det enkelt och tydligt.
Just det undrade jag över, hur ser vattenfärg ut när det åldras? Syns de bara sämre så att de försvinner eller blir det fult?
 
Just det undrade jag över, hur ser vattenfärg ut när det åldras? Syns de bara sämre så att de försvinner eller blir det fult?

Eftersom de saknar konturer blir de suddiga och oklara. Alla tatueringar åldras men just små detaljer och utan konturer blir lätt fula.
Jag ville ha vattenfärg men min tatuerare avrådde mig just pga detta. Vi gjorde ett mellanting istället som går att underhålla på ett bra vis.
20190314_233412.jpg
 
Eftersom de saknar konturer blir de suddiga och oklara. Alla tatueringar åldras men just små detaljer och utan konturer blir lätt fula.
Jag ville ha vattenfärg men min tatuerare avrådde mig just pga detta. Vi gjorde ett mellanting istället som går att underhålla på ett bra vis.
Visa bifogad fil 26696
Jag tänkte att om jag ändå inte har något svart i det så gör det inget om det försvinner med tiden (då har jag säkert hunnit tröttna på det 😅), då hela tatueringen försvinner utan att lämna något obegripligt svart bakom sig. Men det beror ju på hur det åldras ...
 
Jag tänkte att om jag ändå inte har något svart i det så gör det inget om det försvinner med tiden (då har jag säkert hunnit tröttna på det 😅), då hela tatueringen försvinner utan att lämna något obegripligt svart bakom sig. Men det beror ju på hur det åldras ...

Försvinna kommer den inte göra, däremot kan den suddas ut och bli en suddig fläck, inte så fancy 😅
 
Googlade lite och hittade denna bild:
tattoo-aging-before-after-3-590975ff69ac5__605.jpg

Intressant!

Vissa färger släpper väldigt mycket på vissa personer. Sen beror det på hur man sköter sin tatuering, vad man har för hudtyp osv.

Just eftersom du vill ha något litet hade jag valt något enkelt med tydliga och rena linjer.
 
Vissa färger släpper väldigt mycket på vissa personer. Sen beror det på hur man sköter sin tatuering, vad man har för hudtyp osv.

Just eftersom du vill ha något litet hade jag valt något enkelt med tydliga och rena linjer.
Se mitt inlägg innan detta, gör det någon skillnad? Alltså, jag ser det hellre försvinna än att det blir gråsvart med utsmetade kanter.
 
Googlade lite och hittade denna bild:
tattoo-aging-before-after-3-590975ff69ac5__605.jpg

Intressant!
Sidan (visserligen isländsk(?) sida men man behöver inte läsa)
Ber om ursäkt allihopa, men de där efter bilderna får mig att tveka om jag vill skaffa mig någon tatuering ... de var inte snygga de där svarta oklara linjerna tyckte jag. Hm.
 
Se mitt inlägg innan detta, gör det någon skillnad? Alltså, jag ser det hellre försvinna än att det blir gråsvart med utsmetade kanter.

Jo, jag såg det. Grejen är att du inte vet innan vilka färger som fäster och vilka som släpper eller om något släpper alls. Det kan hålla jättebra och det kan bli en utsmetad, dassig färgklick.
Därför tycker jag du ska prata med en erfaren tatuerare om vad som troligtvis kommer hålla sig snyggast.
 
Jo, jag såg det. Grejen är att du inte vet innan vilka färger som fäster och vilka som släpper eller om något släpper alls. Det kan hålla jättebra och det kan bli en utsmetad, dassig färgklick.
Därför tycker jag du ska prata med en erfaren tatuerare om vad som troligtvis kommer hålla sig snyggast.
Tack! :up:
 
@Asko jag har ju en väldigt stor och färgglad tatuering (min påfågel) och det enda i färgen som har bleknat är det gula bakom huvudet på den. Försökte ta bild, men den blev rätt kass 😂 nygjord i studion kontra i spegel i skumt ljus och annan vinkel (och 15 kg plus på vågen sen den gjordes 2015 🙄 )
Men, den ger en hint iaf. Och visst, det rosa känns lite ljusare också osv, men inte alls på samma sätt som det gula som i princip är borta. Nu är ju den färgen i höjd med troskanten plus hudbristningar, så det kan väl påverka (färgen över bristningarna "släppte" först).
 

Bifogade filer

  • IMG_20190315_011806.jpg
    IMG_20190315_011806.jpg
    224,8 KB · Visningar: 130

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 501
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 472
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp