Tatueringstråden, del 4

7CB4DC45-4AFF-4A84-BFB4-F8B02352A393.jpeg

40-årskris del 2. Med en skymt av den första anno 1999.

Nu ser jag också att några detaljer har försvunnit men det fixar vi sen, ska bara lägga det på minnet 😅
 
Jag funderar på att ge mig själv en tatuering i 40-årskrispresent. Det är några månader till, men hur tusan kommer man till beslut om motiv och placering? Jag vet massor om vad jag INTE vill ha, men ganska lite om vad jag VILL ha. Plan A var någon typ av hundmotiv på utsidan om vaden. Men jag vill ha en stiliserad bild tror jag. Ingen särskild individ. Inga färger utom svart/blått. Hellre vinthund än varg. Plan B är något mer abstrakt, kanske med någon naturkoppling. Inga stora blommor, inget rosa, det är liksom inte jag även om det är SÅ himla snyggt på andra. Har en kompis med en gren japanskt körsbärsträd på sidan av torson. Är väldigt avundsjuk men hade inte kunnat ha den själv. Kanske lite färg men hellre åt vattenfärghållet då. Jag hade på något sätt velat ha med en koppling till sonen också, men hur? Han heter Hektor och är född på skottdagen vilket är ganska tacksamt som motiv. Men igen, hur? Hur hittar ni inspiration och hur tänker ni kring placering? Jag vill kunna se tatueringen själv så ryggen är inte ett alternativ just nu. Vad, överarm, vad mer är lämpliga placeringar för en nybörjare?

Priset är inte avgörande, och kan resa en bit. Även utomlands inom norra Europa. Tänker att coronakrisen är över i januari/februari nästa år.
Jag har länge velat men inte vågat, mdn motiv har jag haft klart rätt länge. Eller ja temat iaf.
Jag vill ha ngt kopplat till mig, mitt liv eller ngt stort intresse eller en passion.
Jag började med att hitta en tatuerare med en stil jag verkligen VERKLIGEN gillade ;)
Sen gav jag honom temat med lite förslag och sedan skärmdumpade jag de av hans tagueringar jag gillade.
Sen fick han fria händer, och det blev PERFEKT :heart

Valde ryggen mkt för att jag är smärträdd och tänkte att jag kundd ligga mest stilla på magen haha. Ja lite synd att inte se den men jag är mkt nöjd med placeringen. Nästa gång vågar jag kanske ta underarmen :D
 
Läkningsfråga...

Känns som min läkt så himla fort och bra? Alltså för bra för att vara sant typ ;)

Den är 10 dagar gammal, och det enda jag känner är att den är lite torr efter rengöring.
Knappt kännt några skorpor och det har i några dagar släppt små små färgrester, som små gruskorn, men tunna tunna små fjäll. Men inget nu längre....

KKommer absolut fortsätta smörja och rengöra! Bara förvånad att det gått så bra haha, haft massa katastroftankar innan :D

BBrukar läkningen se olika ut beroende på vart tatueringen sitter?
 
Läkningsfråga...

Känns som min läkt så himla fort och bra? Alltså för bra för att vara sant typ ;)

Den är 10 dagar gammal, och det enda jag känner är att den är lite torr efter rengöring.
Knappt kännt några skorpor och det har i några dagar släppt små små färgrester, som små gruskorn, men tunna tunna små fjäll. Men inget nu längre....

KKommer absolut fortsätta smörja och rengöra! Bara förvånad att det gått så bra haha, haft massa katastroftankar innan :D

BBrukar läkningen se olika ut beroende på vart tatueringen sitter?
Har varit lite olika för mig beroende på storlek men vid 2 veckor brukar de vara läkta.
 
Läkningsfråga...

Känns som min läkt så himla fort och bra? Alltså för bra för att vara sant typ ;)

Den är 10 dagar gammal, och det enda jag känner är att den är lite torr efter rengöring.
Knappt kännt några skorpor och det har i några dagar släppt små små färgrester, som små gruskorn, men tunna tunna små fjäll. Men inget nu längre....

KKommer absolut fortsätta smörja och rengöra! Bara förvånad att det gått så bra haha, haft massa katastroftankar innan :D

BBrukar läkningen se olika ut beroende på vart tatueringen sitter?

Min på ryggen är också långt på väg i sin läkning (äntligen slutat klia!) och den på benet börjar nog klia inom kort men ben kan tydligen vara lite långsammare (och är ju en vecka yngre).
 
Tatuerade ögonbrynen idag. Och amajgad, det gjorde ont!!!! Med 17 ”vanliga” tatueringar gjorda fram till idag känner jag mig på hyfsat avancerad level tattoomässigt och var inte alls nervös — tyckte faktiskt att det lät lite pjåskigt med bedövningscréme innan.

Men I stand corrected. Grymt impad av alla som gett sig in på den vägen, vilka krigare 👊

(Ser inte fram emot omgång 2 i augusti, de två ”vanliga” tatueringstiderna jag har bokade i höst känns som en walk in the park i jämförelse :D )
 
Har kommit till läget att jag ska nog inte göra mer på min orkidéesleeve. Tror den är snyggast som den är nu. Gör jag mer så blir det nog lite för mycket av det goda.
Så nu måste jag komma på nått nytt och var jag ska sätta den. Suck, vilka problem alltså :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 476
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
164
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 463
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp