Tävla hur snart efter kastrering?

Sv: Tävla hur snart efter kastrering?

Nu är det färdigt och allt har gått bra :love:. Hon är heelt nerdrogad dock, skruttan. När jag kom så blev hon överlycklig och ställde sig och viftade på svansen, men sen ville hon inte resa sig.

Hon har fått smärtstillande utskrivet i 6 dagar och ett annat smärtstillande so hon ska få ikväll och imorgon.

Nu kan hon iaf gå, stumpan! Och jäääätteskönt var det att få gå ut och kissa :D. Frågan är bara hur sjutton jag ska få tratten att sitta på utan att strypa henne, eftersom hon kryper ur den på fem röda :cool:

Bind fast en gasbinda och dra över ryggen, fäst sedan lite löst runt midjan.

Edit: Fast jag vet iofs inte hur långt fram stygnen går, så det kanske inte är så bra ändå.

Skönt att allt gått bra. Hoppas hon piggar på sig fort!

Får man fråga vad du fick betala? Jag tänker också kastrera min tik i år nämligen och har fått prisförslag mellan 4-7000kr.
Vad fick hon för smärtlindring?

Kan föresten rekommendera Kruuse-kragarna.:)

Jag gav 3500 kr, då är hon ganska liten och väger 6 kg :).

Är det dom som är som kragar bara liksom? Typ blå stödkragar? :p

Jag gav 3500 kr, då är hon ganska liten och väger 6 kg :).

Är det dom som är som kragar bara liksom? Typ blå stödkragar? :p

Aha, det lät som ett bra pris. Min väger knappa 7kg.

Ja det är dom blå "stödkragarna".;) Dom är uppblåsbara och sitter egentligen bara runt halsen och inget mer.

Haha okej :D. Vet du om man kan köpa dom på vanliga affärer eller bara hos veterinärer? Får svänga förbi Ulltuna en sväng då kanske..

Jag kastrerade tik på ca 20 kg för 4000 kr för något år sedan :D Fast det var lite av ett kompispris, egentligen hade hennes vikt landat på ca 5300 kr om jag minns rätt.

Men det finns billigt att få, om man letar lite :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 357
Senast: Johanna1988
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 764
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 723
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag har en släkting som är svårt sjuk och ligger för döden enligt andra släktingar. Jag vet inte hur nära inpå man brukar uttrycka dessa... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 396
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka