Normalt och inte

Trist att behöva uppfostra sina föräldrar i uppförande. De behöver inte hålla med dig, men de kan gott respektera ditt val.

Har en vän som fick ett hastigt besked och åkte till sin mamma som låg för döden. Hen hann ge henne en "utskällning" innan hon tog sitt sista andetag på dödsbädden. De hade inte haft kontakt på många år. Vännen tyckte det avslutet kändes befriande.
 
Dom orden (varför gör du såhär?) känner man ju igen väl och även det andra du beskriver. Jag läste om det och insåg att det är vad den värsta av dom två sysslar med. Den andra försöker också manipulera men agerar på helt andra sätt. Har alltid undrat hur dom två hittade varandra men förstår bättre nu hur dom passar ihop. 🤷‍♀️
Jag bryr mig egentligen inte om andras åsikter särskilt mycket och kan vifta bort det utan problem men det var väldigt intressant att läsa svaren i tråden trots det enbart beskrivs från min sida. När jag var yngre, tonåring och i början av att bli vuxen så fick dom en att tvivla mkt på saker som hände och om det kanske var ens egna fel i alla fall trots att man från början visste att det var det inte. Så mycket märkliga människor det finns.
Det är bra att ha ord för saker, mig har det hjälpt en hel del. Ju mer jag håller gränsen desto mer skruvat, tydligt och desperat blir det.
 
Beklagar din mamma men vad skönt att du känner att det var rätt beslut.
Dom är helt klart äldre men inte så gamla och har alltid varit väldigt otraditionella eller vad man ska säga tidigare. Tyvärr lyssnar dom inte så det känns rätt lönlöst att lägga mer tid på att förklara för dom.
Samma här, blod är inte tjockare än vatten och man behöver inte ”stå ut” med folk man inte tycker om.
The blood of the covenant is thicker than the water of the womb är det ursprungliga. Att de man väljer att ha i sitt liv är viktigare än familjen man föds in i.

Jag har inte några egentliga tips på hur du ska hantera detta. Personligen hade jag antagligen blockar dom båda två.
 
Varför i hela friden är DU den som ska dra ett streck över det hela? Du är ju inte heller den som behöver eller vill göra det. Hade det varit något du gjort och mått dåligt av det genom hela livet kunde kanske varit värt det men…..

Jag tror man måste tro på en eftervärld och syndernas förlåtelse för att dra sig dit mot sin vilja och jag tror i många fall den tron gjort mer dåligt än gott.
 
Idag dog personen. Ledsamt som jag alltid tycker när någons liv är över. Jag besökte inte personen och känner inte att jag tog fel beslut.
Tråkigt nog fortsatte tjatet och inte bara till mig utan det skrevs till min man också på ett sätt som om han skulle kunna ”säga till” mig att gå dit. Så märkligt.
 

Liknande trådar

Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Min mamma dog innan sina egna föräldrar, dvs innan min mormor och morfar. Min mormor och morfar hade även två andra barn. När min...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Piaff
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 990
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp