tävla med tungfelssticka?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Ek3n
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 668

Ek3n

Trådstartare
jag har en D-ponny som jag tävlat hoppning på lokal nivå med. eftersom hon gärna lägger tungan över bettet så ska jag skaffa en tungfelssticka. får man tävla med en sådan?

Sv: tävla med tungfelssticka?

okej, tack för svaret!
en annan fråga angående det här med tungfelssticka.. jag tittade på internet, och där fanns det två varianter av tungfelsstickor. ett var av gummi som man satte på bettet, det andra var ju den här stickan, som man har tillsammans med bettet och fäster den med en extra rem i tränset? eller kan man bara byta nosgrimma? jag har en pullarnosgrimma nu, räcker det om jag byter till en remontgrimma?

ni som har erfarenhet av det här, hjälp mig!

Börja med att byta nosgrimma till en remont och se om det funkar. Annars så kan man prova vilken som av de andra. Blir lätt lite klumpigt med gummit, men man får prova sig fram vilket som passar hästen bäst.

okej, tack för svaret :)

vill ha mer svar! *puttputt*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
40
Senast: Gunnar
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 322
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 585
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka