Tävla ponny både vuxen och barn

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Moppe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 822
M

Moppe

Min häst är utlånad till en ridskola där både vuxna och barn vill kunna tävla henne. RF har semesterstängt så jag kan inte ringa dit och fråga. Hon är över 8 år så hon tävlar inte som ungponny längre. Hon är inte slutmätt. Om jag har förstått det så måste hon tävla som ponny eller häst under en tävlingssäsong i lokala tävlingar. Men hur funkar det med klubbtävlingar m.m. Kan både en vuxen och ett barn tävla henne samma dag eller åtminstånde under samma tävlingssäsong? Och om hon har gått som tex. ponny på lokal, kan hon då gå med vuxen på klubb? Måste hon slutmätas för att få tävla överhuvudtaget?
Hoppas någon som vet kan svara, det är flera som hoppas att få tävla henne lite under sommaren hösten.

Sv: Tävla ponny både vuxen och barn

Jag tror nog att en vuxen skulle kunna få tävla hästen på klubb om det inte var ett oproportionerligt ekipage och arrangören tillät ;) Däremot får nog bara juniorer tävla lokalt på henne (hon måste vara mätt då :P) , lite osäker på om vuxen ev får tävla avd B . Har du kollat i TR ? Där borde det ju stå :laugh:

Sv: Tävla ponny både vuxen och barn

Bortse från allt Jollypolly skrev. Kanske bra att kolla reglerna innan man svarar på en ren regelfråga?

Om ponnyn ska tävlas som ponny måste den slutmätas eftersom den är 8 år.
Vuxna får tävla den på ponny lokal tävling avd B. Även om den samtidigt tävlas av ungdom i avd A.
Om vuxna ska tävla den som häst lokalt och uppåt får den inte tävlas som ponny samma period lokalt och uppåt.
På klubbtävlingar sätter klubben reglerna. Kolla alltså med din klubb. Är klubben = ridskolan som lånar ponnyn är det säkert inga problem.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 781
Senast: Farao
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 763
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 032
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka