Tävla utan käkrem?

Polly_Mulle

Trådstartare
Okej, jag måste ha pannband och nosgrimma på tränset när jag tävlar dressyr - det kan jag köpa, men käkrem då? Får jag tävla med till exempel ett islandsträns som ingen har?

Och när vi kommer till pannbandet, är det okej med ett litet bett i mitten av pannbandet? Det är läder från sidorna och hela vägen fram till bettet men inget läder just under det. Får ta en bild tror jag...

Sv: Tävla utan käkrem?

Jag tävlar utan käkrem, har till och med påtalat detta för domare och det var inga problem.
Däremot har någon domare varit fundersam över mitt breda blanka pannband. Det är mörktblått, ser nästan svart ut. Har dock inte blivit diskad pga det.

i TR står de att pannbandet måste vara i enbart läder, ev med diskret dekor

Tack! Alltid något! Är lite tjurig över det med pannbanden bara, det är ju klart mer diskret med ett litet bett i mitten än vad många andra har... sreass i överflöd... knappast diskret....

Det finns pannband med bett i mitten men som även har läder bakom. Ett sånt kan du ju försöka leta upp :)

Joo men själva grejen är att det pannbandet jag har på mitt favvoträns var ett rent helvete att få på plats... Så jag tar helst inte isär det och skulle gärna ha samma träns till både hopp och dressyr. Samma bett o nosgrimma så varför krångla... Men det går lösa sig...

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 231
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 422
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka