• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Ciisssii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 849
C

Ciisssii

Hej min häst är 22 år och ett halvblod, hon har haft av gaffelbandet en gång och har fått ett överben men jag undrar ifall det är någon idé att tävla!? Hon är hur pigg som helst och jag hoppar bana med henne ungefär var 3:e vecka och de tycker hon är superkul! men om jag byter ut banhoppningen var 3:e vecka och bara tävlar hoppning kanske en gång i månaden eller en gång varannan månad. bara en clearroun. Dressyr går ju såklart att tävla i för det håller jag på med just nu! Men jag är osäker med hoppningen och jag ville höra vad ni tyckte! :)

Sv: Tävla?!

Så länge hästen inte tycks ta någon skada av det tycker jag man kan tävla om den har roligt. Man får ju såklart vara väldigt uppmärksam. Är det länge sedan hon fick skadan på gaffelbandet? Har hon haft några hältor av det efter utläkning?

Så länge hästen inte tycks ta någon skada av det tycker jag man kan tävla om den har roligt. Man får ju såklart vara väldigt uppmärksam. Är det länge sedan hon fick skadan på gaffelbandet? Har hon haft några hältor av det efter utläkning?

Hon har inte haft några hältor alls. Ja de va över 10 år sen. Men alltså veterinären säger att hennes gaffelben har blivit tunnare pg a att de gick av så jag skulle vara uppmärksam och rida mycket på asfalt så hon får stärka upp sej. Men jag ska åka och kolla henne igen och se hur det "står till".

Om vet. kollen visar att hon är okej, och hon tycker hopping är roligt,
så tycker jag visst att du kan åka ut och hoppa en clear round då och då! ;)

som dom andra redan sagt ... om allt är bra i benen & hon tycker det är skoj så varför inte?
man kan ju inte planera framåt i flera år , men varför ge upp bara för att hästen inte är i "normal" tävlingsålder

håller med ovanstående!
Om vet ser att allt är okej så why not :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 439
Senast: Edla
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 442
Senast: Sesca
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka