Tävlings mat för ryttare

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Illen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 5 174
I

Illen

Vad brukar ni ta med er för någon mat till er själva på tävlingar?

Lägg gärna in recept om ni har det också:D:bump::d

Sv: Tävlings mat för ryttare

Kan ju skriva det som mamma brukar göra iordning och ta med :D
Mackor eller pannkakor oftast :p enkelt att göra och är gott..

Vi brukar fylla frallor/baguetter med min tonfiskröra.
Till tonfisken rör man ner turkisk/grekisk yoghurt eller creme fraiche, Heinz hot chili sås efter behag och så en massa finhackad purjolök. Gott, mättande men inte stabbigt.

Eller så lite pastasallad med valfria tillbehör.

Mackor...
Brukar dock vara så nervös så jag inte får i mig mer än en. Osså brukar vi ha med kexchoklad för det kan jag äta trots att jag mår illa :angel: :D

Pastasallad med bacon, salladskyckling, ruccola, majs och cocktailtomater. Går ju att stoppa i vad man gillar, lätt att ta medi varsin "glassburk" och matigt att klara sig på en hel dag.

Jag tar alltid bara med mackor.
Men dom brukar oftast inte ätas :angel:

Vill man ha med sig något i matväg, så är ju det bästa att ta något som man verkligen tycker om och som är mer "matigt".
Sallad skulle jag nog personligen inte ta med mig eftersom jag behöver mer energi än så.

vi köper oftast där, vi är så lata! :rofl:

men annars blir det väl mackor, drickyoghurt, kalla pannkakor, festis, frukt, osv.

Baguetter med skagenröra:d:love:

Köpta på bageriet hemma förövrigt ;)

Jag brukar antingen ha köttbullar/pasta/ketchup lr pesto/grönsaker som mamma eller pappa gör ordning, eller så köper vi en färdig pasta- eller bulgursallad att ha med. Jag brukar äta i bilen på väg till tävlingen, men sällan särskilt mycket på tävlingen.

Baguetter med skagen -eller tonfiskröra. Pastasallad med tonfisk, räkor, kidneybönor eller vad man nu gillar.
Det viktigaste är väl egentligen att man äter, men sen är väl kanske inte kexchoklad och dyl. det allra bästa alternativet.
Och personligen får jag väl i mig närmare en liter kaffe:angel: superbra, jag vet...

Brukar ha med Räk baguetter eller pasta/ris sallad, beroende på hur långt vi åker. :)

Baguett:
Vi kör med grova baguetter
lite smör/majonäs
sallad
ägg
räkor, godast med nyskalade.
groddar, gurka, paprika, tomat efter smak. :D

Sallad:

Penne pasta, eller ris
kykling/räkor
ärtor majs paprika blandning
färska champinjoner
gurka
tomat
sallad
paprika
ost
avokado
vindruvor
går att variera i det oändliga.. bara att prova. :)
vitlöks dressing

Eller hemma gjord sås:
Cream fraiche
majonäs
citronpeppar
chilipulver
paprikapulver

mums mums. :bump:

Brukar ha med mig nått grovt bröd med leverpastrej o sen en låda med valfri sallad, beror på va man är sugen på just då.
Sen brukar jag oftast köpa nått på plats, om dom har vill säga :)

Pastasallad anser jag vara den ultimata tävlingmaten, iallafall för mig :p
Men sen måste det alltid finnas äpplen eller vindruvor med.
Fast för ett tag sedan så tävlade jag samma dag som min mamma fyllde år och då blev det tårta mellan klasserna vilket också var väldans trevligt :D

oftast så köper jag mat på plats men är jag ambitiös och gör mat att ta med brukar det bli pastasallad med gurka, tomat, paprika och qourn-bitar. Beror ju lite på vad man har hemma vad man kanske slänger i mer också. Och sen har måste man ju ha med dressing, men det köps färdig i affär och inget jag gör själv. Och sen mackor så klart. Med pålägg beroende på humör och vad man har hemma.

Tar oftast med smörgåar med stekt ägg och juice för att hålla blodsockret i shakt.

och peppar,peppar än så fungerar det :D

Kyckling sallad:d

Kyckling cocktailtomater sallad majs gurka fullkorns pasta .

Wasa mackor brukar det också bli och ostsmörgås. Sen brukar vi köpa nått där också om det är lång dag.

Oså får jag ju inte glömma mineralvatten:love: Det brukar vi ta med oss ca 12st jag dricker själv 6st per tävlingxD Klarar inte av vanligt vatten när jag är nervös och det är nyttigare än dricka:D Inte de du frågade men:angel:

Vi brukar ta husbilen till tävlingsplatserna och där finns de spis!!:love: Så de brukar bli nått man är sugen på.. (oftast soppa eller korv m. mos) Väldigt smidigt..:bow::bump:

Jag brukar ofta äta det som bjuds på tävlingsplatsen, fast en gång tog mamma och jag med oss kycklingsallad.

brukar ofta ha sallad med pasta å kykling, piroger är oxå en favorit:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person som var anmäld till en tävling vägrade betala sin startavgift och anklagades för att ha uppträtt hotfullt – en situation som...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 671
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix