Tävlingsridbyxor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lina_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 725
L

Lina_

Vad tycker ni bäst om, oskodda, knäskodda eller helskodda? Varför föredrar ni just dom?

Sv: Tävlingsridbyxor?

Oskodda gillar jag bäst :banana: Tycker det känns som om man har blöja på sig när man rider i helskodda :o Inte skönt alls :angel:

jag har alltid oskodda när jag rider. man klibbar ju fast i sadlen om man har helskodda - äckligt :p

Helskodda! Jag rider alltid med helskodda hemma och därför har jag det så klart när jag tävlar också. Även om jag inte sitter "fast" för att jag har helskodda ridbyxor så känns det väldigt annorlunda om jag rider i oskodda, och det är dumt med den förändringen på en tävling..

En fråga till jag glömde, vilken gren tävlar du i?
Vad jag vet är det fler dressyrfolk som har helskott, medans hoppare föredrar knä- eller oskott...

Helskodda, naturligtvis. Både på träning o tävling. Jag tycker att man sitter bäst i dem. Tycker de är sköna också:D Jag tävlar mest hoppning, men tränar ju dressyr också.

Tävlar hoppning och rider oavsett i helskott, har bara ridit i oskott en gång o det var väldans halt...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 311
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 889
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka