Teamsmysterier

Jaf fick kallelse till en teams-föreläsning. Fic den til min mail som jag har på mina gamla stationära dator där jag har alla mail Använder inte webmail.

Jag har också en padda via kommunpolitiken. Sammanträden i kommunen görs i coronatider via Teams.

Loggade in på mötet på min gamla stationära dator utan mikrofon och kamera. Hör efter en stund att min padda plingar och ser att chattmeddelanden kom upp där.

Hur funkar Teams egentligen? Har man ett "Teamskonto" som aktiveras oavsett vilken organisation man möts i? Hur kunde paddan begripa att jag satt i Teamsmöte via en helt annan mailadress och annan organisation?
Det snurrar lite i min skalle just nu.

jag hade gärna öppnat mötet på paddan eftersom den har både mick och kamera men lyckades inte maila över länken dit.

Hur kunde iPaden hänga med i föreläsningen trots att jag inte loggat in via den??
Kan du inte bara vidarebefordra hela mejlet till vilken mejl du nu än har på paddan och logga in därifrån, istället för att hålla på och försöka kopiera länken?
 
Hon menar att det inte går att komma in på sidan från privata enheter
Men är inte den stationära privat och paddan från kommun? Tror jag är lite förvirrad varför det inte går att VBa eller helt enkelt logga in på vilken mejladress man nu önskar från paddan (om den inte är väldigt låst till det som kommunen har).
 
Men är inte den stationära privat och paddan från kommun? Tror jag är lite förvirrad varför det inte går att VBa eller helt enkelt logga in på vilken mejladress man nu önskar från paddan (om den inte är väldigt låst till det som kommunen har).
Jag tror heller inte att det är ett problem egentligen men går på vad tanten sagt
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 399
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp