Bukefalos 28 år!

Telefon som laggar

Wille

Trådstartare
Jag har på sista tiden upplevt att min mobil laggar. Jag har gjort enhetsunderhåll på den och tömt den på nästan alla bilder, men den laggar ändå. Telefonen är 4 och ett halvt år gammal. Är det något mer jag kan göra eller ska jag bara konstatera att den är gammal?
 
Jag upplever att de kan bli långsamma när mjukvaran blir för tung för hårdvaran (som jag fick det förklarat för mig), dvs när telefonen blev äldre skulle jag inte uppdatera till nyare programversion om jag kunde låta bli.

Jag hade min första iPhone i 7 år, och visst var batteritiden rätt dålig och telefonen långsam men jag insåg inte HUR långsam förrän jag faktiskt köpte en ny. Den hade jag bara i 3 år men bytte inte för att den var dålig utan för att jag fick en företagstelefon.
 
Vad är det för telefon? Är det en "budgetmodell" brukar de inte vara sådär jätterappa efter nästan fem år så då är det tråkigt nog inte jättemycket att göra.

Även om tekniken gått framåt och man kan göra så mycket mer med sin telefon idag så har det ju också påverkat livslängden, både hårdvarumässigt men främst på grund av mjukvara. Dels slutar det komma uppdateringar efter ett visst antal år, och vissa tillverkare har tom blivit påkomna med att medvetet göra äldre modeller långsammare. Med en modern mobil skulle jag säga att allt efter fem år är övertid.

Nu verkar det ju som att din mobil bara är långsam och inte har några problem. Men om den börjar krångla (framförallt när den är äldre) så vill jag starkt rekommendera att köpa en ny innan den gamla drar sista sucken och man inte kan starta den, det är fruktansvärt jobbigt att skaffa ny telefon när den gamla är "låst" med bankid, autenticeringstjänster och annat man ofta behöver i den processen. Bara ett tips från en som gått igenom det lilla helvetet.. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inatt dog min telefon. Den låg på ett bord som den alltid gör nattetid men i morse tändes inte skärmen. Det blir bara lite olikfärgade...
2
Svar
29
· Visningar
1 590
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 318
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Jag har ett jobb där prio 1 är att svara i telefonen, allt ska släppas när det ringer. Men jag har ju en massa andra administrativa...
2
Svar
20
· Visningar
1 555
Senast: Görel
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 284
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp