Telefonskärmen ”flyter”

Lyan

Trådstartare
Ikonerna på telefonen har börjat ”flyta” omkring. Den har varit väldigt varm sista dagarna och idag har den tappat internettäckningen flera gånger. Jag vet inte om det också har påverkat om det går att ringa och skicka sms för det har jag glömt att kolla. När jag startar om telefonen funkar det igen. Och nu då detta med ikonerna. Någon som vet vad telefonskrället håller på med? Det är en ganska ny iPhone 13 mini

Såhär ser den ut när jag lutar den uppåt
IMG_1834.png
 
Och såhär om jag lutar den nedåt. Om jag håller den normalt så flyter de sakta tillbaka dit där de ska sitta
IMG_1835.png
 
Jag är usel på Iphone men är inte det där någon form av app som gör att man kan ändra utseende på appikoner etc?
I så fall är det nog just den appen som krånglar, inte telefonen. Testa att avinstallera den och kör utan ett tag för att se om det löser problemet med flytande ikoner, värme och internettäckning.
 
Jag är usel på Iphone men är inte det där någon form av app som gör att man kan ändra utseende på appikoner etc?
I så fall är det nog just den appen som krånglar, inte telefonen. Testa att avinstallera den och kör utan ett tag för att se om det löser problemet med flytande ikoner, värme och internettäckning.
Nej, det är genvägar. Så tyvärr finns det ingen app att prova att ta bort 😕
 
jag skulle gissa att det är bakgrunden som rör sig för du har perspektiv på? du ändrar det där du ställer in bakgrunden.
 
jag skulle gissa att det är bakgrunden som rör sig för du har perspektiv på? du ändrar det där du ställer in bakgrunden.
Det blev så helt plötsligt utan att jag ändrat något och jag kan inte hitta någon inställning för det. Jag tror att allt är ihopkopplat och att den håller på att gå sönder 😓
 
Det blev så helt plötsligt utan att jag ändrat något och jag kan inte hitta någon inställning för det. Jag tror att allt är ihopkopplat och att den håller på att gå sönder 😓

Prova och ställa in bakgrunden igen, och tryck på de tre prickarna. Förr fanns det ett alternativ där som kallades perspektiv zoom. På min mobil verkar det inte komma upp längre men känns verkligen som en sådan grej. Du kan också prova och ställa in minskad rörelse under hjälpmedel. Eftersom du använder andra appar för att konfigurera din hemskärm kan det ju också vara några av de som stället till det. Förövrigt kanske de använder väldigt mycket av telefonens prestanda och därför den blir så varm och överbelastad?
 
Fast det står ju "Color Widgets"? Efter en sökning hittar jag att det är en app som ändrar utseende på närapå allt, inklusive genvägarna.
Jag har bara använt den till widgets. Visste inte att det gick att ändra ikoner/genvägar med den. Kanske har de uppdaterat den till det så den har blivit jobbig för telefonen 🤔 För jag har haft den sedan jag köpte telefonen och den blev inte sådär knepig i skärmen förrän idag
 
Nu är den normal igen utan att jag har gjort något mer än att den har legat över natten. Får se om det kommer tillbaka nästa gång den blir för varm
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag fick se mig slagen och var tvungen att investera i en ny telefon för kameran på den gamla mådde inte alls bra. Det blev en iPhone 13...
2
Svar
33
· Visningar
1 263
Senast: Lyan
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 910
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: Hazel
·
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 344
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp