Telia - går inte att skicka email.

Bukefalos 30 år!

Otherside

Trådstartare
Nån fler som har problem med sin telia.com-email? Sedan ett par dagar tillbaka kommer mailen in, men de går inte att svara på och jag kan inte skicka nya heller. Allt studsar tillbaka i det oändliga. Vi har försökt hitta felet - och ser att Telia gör nån form av uppdateringar under helgen och att det ev kan orsaka problemet? Jag har jätteviktiga mail som måste iväg så jag är lite desperat...

Nån fler som har samma problem?

Nån fler som har problem med sin telia.com-email? Sedan ett par dagar tillbaka kommer mailen in, men de går inte att svara på och jag kan inte skicka nya heller. Allt studsar tillbaka i det oändliga. Vi har försökt hitta felet - och ser att Telia gör nån form av uppdateringar under helgen och att det ev kan orsaka problemet? Jag har jätteviktiga mail som måste iväg så jag är lite desperat...

Nån fler som har samma problem?
Jag visste inte ens att man kunde ha telia-mejl längre... :o Kanske det enklaste - om du har mejl som måste ut nu- skulle vara att registrera en gmail-adress istället och skicka dina mejl ifrån den?

Jag visste inte ens att man kunde ha telia-mejl längre... :o Kanske det enklaste - om du har mejl som måste ut nu- skulle vara att registrera en gmail-adress istället och skicka dina mejl ifrån den?
Oj! Jag har 2 telia.com-adresser...! Det är dessa jag har i datorn. Min gmail har jag i mobilen bara.

Skrev precis när du svarade en annan användare. Men nu vet du att e-post inte är kopplat till mobil respektive dator, inte heller app-beroende!
Det är mest att alla mina jobbkontakter finns i Telia.com-mailen, liksom alla viktiga email som jag nu inte kan svara på. En kontakt ( min arbetsgivare i Malmö) öppnade inte mitt gmail eftersom de inte kände igen adressen 😣 Det blir ett jättejobb att informera alla. Så jag hoppas innerligt att det funkar igen efter helgen. Då kan jag börja fasa över till gmail successivt.

Det är mest att alla mina jobbkontakter finns i Telia.com-mailen, liksom alla viktiga email som jag nu inte kan svara på. En kontakt ( min arbetsgivare i Malmö) öppnade inte mitt gmail eftersom de inte kände igen adressen 😣 Det blir ett jättejobb att informera alla. Så jag hoppas innerligt att det funkar igen efter helgen. Då kan jag börja fasa över till gmail successivt.
Kolla om det går att exportera dem till datorn och/eller gmailen.

Skulle de inte lägga ned telia-adresserna?
Är du kunde hos Telia kan du fortfarande ha det som jag fattade.
Om man har något mer hos Telia, typ bredband eller vad det nu kan vara, så kan man behålla sin mejl. Om man bara hade mejl så blir man av med den i december (tror jag) pga att det är en tilläggstjänst, inte en egen tjänst. Var ett helt program på radion om detta nyligen.

Är det outlook du har? Jag såg nån på facebook som hade problem med det där och hade ringt supporten på Telia. Nåt automatmeddelande där hade bekräftat att de hade problem. Du kan ju ringa och kolla.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka