Tema: Så här kommer du aldrig se mig igen.

Viva

Trådstartare
Jag ska gå på 40 års fest, hatar att klä ut mig, är faktiskt inte så förtjust i fester heller. Men jag vill gärna träffa min vän. Vad är egentligen meningen att man ska ha på sig? Tyvärr är inte min budget så stor, eller min bekvämlighetszon.
 
Då kanske det räcker att bara komma som du är pga låg sannolikhet att se dig på temafest med maskerad någonsin igen? :D

Men jag tror också de menar kläder som är väldigt out of character (men i min tolkning behöver det inte nödvändigtvis vara något du inte vill ha på dig, mer något du aldrig brukar ha på dig).

Det går ju att göra ”snällt” och välja något, typ håruppsättning med blommor om du aldrig fixar håret eller gullig klänning om du är hårdrockare/lånad bandhoodie för ett band du inte gillar.
 
Det behöver inte vara något särskilt utmärkande, tänker jag. Jag har varit på en fest med det temat och det var väldigt blandat! En del var mer utklädda, någon hade på sig kläder och accessoarer i en färg som personen inte klär sig i normalt, någon hade en vit klänning och en skylt med texten ”Brud” runt halsen. Jag kan förstå om man ogillar teman, men detta tema är ju i alla fall väldigt brett. Man får utgå från sig själv helt enkelt. :)
 
Då kanske det räcker att bara komma som du är pga låg sannolikhet att se dig på temafest med maskerad någonsin igen? :D



Det går ju att göra ”snällt” och välja något, typ håruppsättning med blommor om du aldrig fixar håret eller gullig klänning om du är hårdrockare/lånad bandhoodie för ett band du inte gillar.
Jag tycker att båda förslagen här var lite roliga 😁

Helt ärligt vet jag inte riktigt hur jag skulle klätt mig själv ens. Tycker också att det är lite jobbigt med utklädnad om det inte är i min närmaste kompisgrupp. Kanske hade köpt ett par billiga läsglasögon på Ica bara, för jag använder inte det annars. Eller två olika strumpor. Om du har örhängen så kanske olika i varje öra.

Tillägg: beroende på humör skulle jag nästan gå helt vanligt klädd och bara säga åt alla att blunda 😅 men det skulle nog också kräva att resten av gästerna var folk jag redan kände.
 
Jag ska gå på 40 års fest, hatar att klä ut mig, är faktiskt inte så förtjust i fester heller. Men jag vill gärna träffa min vän. Vad är egentligen meningen att man ska ha på sig? Tyvärr är inte min budget så stor, eller min bekvämlighetszon.
Du kan ju använda dina egna kläder, men matcha på ett sätt du inte skulle matcha dem i normala fall, om du vill komma enkelt och billigt undan. :)
 
Vi hade en sådan fest.
Någon kom i en tröja tillhörande ett hockeylag som de inte hejar på, en annan i mormors nattlinne.
Jag hade en grön tunika, jag har aldrig grönt på mig annars.
Maken hade en spetskjol och en glittrig top. Svägerskan dök upp i sin pappas skogshuggarmundering.
Någon hade sina vanliga kläder men gummistövlar till det.
Någon tror jag hade sina vanliga kläder men ett par superblingiga plastiga solglasögon

Det går ju att lägga det på vilken nivå man vill :)
 
Jag ska gå på 40 års fest, hatar att klä ut mig, är faktiskt inte så förtjust i fester heller. Men jag vill gärna träffa min vän. Vad är egentligen meningen att man ska ha på sig? Tyvärr är inte min budget så stor, eller min bekvämlighetszon.


Hade en kompis som blev bjuden på liknande fest men med tema "Ursäkta har jag kommit fel?" Hen gick dit i skiddress över vanliga kläder som hen sen kunde ta av sig. Om du har en kompis med ett intresse du inte har och där personen har specifika kläder så kan det vara möjligt kanske? En judodräkt eller något annat intresse som någon har.
 
Sist jag var på sån fest kom jag och maken i underställ. Långkalsonger och undertröja. Temat var skidsmester.
Ska man klä ut sig måste det finnas ett tema annars är det ganska värdelöst.
Har även varit på fest med tema smaklöst, riktigt kul.
Vi fick ett glas vatten till välkomstdrink och berömde allas smaklösa kläder.
Utan tema så hade jag tagit Toga. Ett lakan med ok underkläder, pants och linne.
 
Jag ska gå på 40 års fest, hatar att klä ut mig, är faktiskt inte så förtjust i fester heller. Men jag vill gärna träffa min vän. Vad är egentligen meningen att man ska ha på sig? Tyvärr är inte min budget så stor, eller min bekvämlighetszon.
Du kan ju ta på dig dina mysigaste mjukiskläder o tofflor eller trädgårdsjeans med förkläde eller målaroverall. Dvs de kommer inte se dig klädd så igen på en fest. Men är kläder du är bekväm i.

Eller bara räda mammas eller pappas garderob.

Men @orientalkatten s toga var ju en jättebra idé, eftersom jag är feg kanske jag skulle ta mina träningskläder under, linne o tights. (träningskläderna kan man ju också gå i rätt och slätt, med jumpaskor.)
 
Senast ändrad:
@Vira du kan ju också tänka bara smink. Om du inte brukar sminka dig sp kanske en festsminkning som är over the top räcka eller om du har något ovanligt sminkat i ansiktet. Oftast kanske man har någon i bekantskapskretsen som är mer intresserad om man inte är det själv. Eller så tar du på dig en scarf/sjal i någon färg du inte gillar är ju lätt att hänga av sig lite senare på kvällen.
 
Skulle tro att det räcker med någon accessoar som inte är din stil :)

Jag skulle ex tagit på mej ett stort långt halsband men haft på mej min typ av kläder 😃
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 840
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp