Bukefalos 28 år!

Terminsavslutning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom min ridskola har lektionsåret indelat i tre terminen så hade vi teminsavslut igår på lektionen. Eller som jag lite skämtsamt kallade det...."Examen för att se om vi blir upplevlade eller ej nästa termin" :D
Fick fina W den här veckan också, som var fortsatt pigg men i något lägre grad än förra veckan.

Terminsavslutning aka Examen, består i en ridlektion utan någon direkt övning. Istället ger vår ridlärare oss instruktioner om olika ridvägar mm allt eftersom. Jag gillar dom här lektionerna, känner mig alltid mer fokuserad hela lektionen igenom än när vi har någon typ av fast övning. Där kan jag tappa koncentrationen efter ett par repetioner. Här måste jag koncentrera mig hela tiden eftersom det händer något nytt hela tiden.

Som sagt W var pigg, blev tom några boinkboink under öka-minska volten, med det var helt ok. Lite läskigare blev det i galoppen när vi skulle gå från volten ut på fyrkantspåret och han drog i väg en en hiskelig fart. Såg bara hästrumpan framför mig komma närmre och närmre och tänkte "Herregud undrar om jag kan stanna i tid :nailbiting:" vilket vi givetvis kunde. Men jösses vad den hästen har kraft och fart i sin galopp.

I alla fall gick det väldigt bra. Kunde till och med sitta ner lite i traven mot slutet, framsteg.

Nästa vecka är det ny termin och nytt terminschema. Det är roligt se hur mycket den här gruppen faktiskt utvecklats den här terminen. Att vi gått från tio till åtta elever gör skillnad.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 378
Senast: Jamtland
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Magiana
·
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 100
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp