Bukefalos 28 år!

Terminstart på ridskolan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och hur bra gick inte den på en skala :banana:

Var grymt otaggad när jag åkte dit, trött, stressad och huvudvärk. Bra upplägg för att rida lektion.
Var uppsatt på Svarte Petter. Toppen, en vinglig pålle och en stel ryttare som inte ridit på två månader.
Visst var det lite vingligt i början, men min balans satt där den skulle för en gång skull. Pålle var så mjuk och lätt i munnen och så lyhörd för skänkel och tygeltag som om han var gjord av smör.
Övningen bestod av en variant av ruter ess, inga bakdels eller framdelsvändningar utan bara leda runt framdelen och flytta bakdelen. Ganska enkel med andra ord.
Hade lite fobiska tankar om galoppen eftersom han kan bli stark och springig i galoppfattningarna, men det gick som en dröm i bägge varven.
Faktiskt gick han bra HELA lektionen, har nog aldrig hänt någon gång tidigare. (trots min brist på kondis)
Det gick faktiskt bra för hela gruppen och vår instruktör var jätteimpad. Kanske man behöver ett längre upphåll ibland.
Frågan är hur toppar man det här? Snacka om att jag får prestationsångest :rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flow nu när det gäller ridningen. Det är SÅ roligt, och som @Araminta skrev något som jag måste försöka ta...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 094
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag kom till veckans första hopplektion och såg att jag stod uppskriven på Juvelen så blev jag väl kanske inte helt eld och lågor i...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I tisdags var det dags för teminstart, blev glad över att stå uppsatt på Svarte Petter :) En av de få hästar i min viktklass jag...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp