terrängskydd som snurrar?

Zipp2010

Trådstartare
Har N.E.W terrängskydd på min häst, de är lagom stora men snurrar under ridning. Då har jag ändå dragit åt dem ordentligt. Kanske inte hela världen eftersom de täcker runt hela benet, men skenan som ska skydda bakdelen av frambenet samt framsidan av bakbenen fyller ju inte sin funktion. Några tips hur man får dem att sitta "kvar"? Ska prova att värma dem lite och böja till skenan så den är lite mer skålformad har jag tänkt, idag när det var -15 ute böjde den sig inte alls runt benet...

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
24 271
Senast: Hedinn
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 905
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till... 2
Svar
21
· Visningar
3 490
Senast: domesticus
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 333
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka