Terri Eriksson om Supernanny

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smulis27

"Jag kan tackla en dotter som sover i vår säng. Däremot skulle jag vilja ha tydliga uppfostringsråd beträffande andra jämnåriga. Jag vill ha:
- en trestegsmetod för att få lönekontoret att betala ut min lön i tid. Ska jag göra en skamvrå åt dem?
- en tvåstegsmetod för att förmå min man att plocka upp badrumsmattan från golvet när han duschar. Bör jag ta en tusenlapp från honom varje gång han glömmer bort det?
- Ett säkert sätt att förmå grannen och vännen att bjuda över oss på fest, något han har lovat sedan vi lärde känna honom för flera år sedan. Kanske jag borde sätta honom i trappen i fem minuter varje gång han pratar om det utan att infria sina löften."


http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/1534_normal.html
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Terri Eriksson om Supernanny

:D :D
Fast jag gillar nannyakuten -om inte annat för att de har så töntiga kläder ;)
 
Sv: Terri Eriksson om Supernanny

Fast Supernanny och Nannyakuten är två skilda program.
Supernanny, dvs Jo Frost är hon som kör med skamvrå och tycks gilla ordet naughty en del.
Själv så är nannyakuten mycket i min linje och det är mycket få saker som går emot vad jag tycker och tänker medans supernanny inte riktigt går i min linje som kör med bestaffning för minsta småsak (klä på dig eller sätt dig i skamvrån osv) och skuldbelägger en hel del.
Hon är inte dålig utan vissa saker där är också mycket bra men vissa är så att jag känner hur synd jag tycker om barnet. Man får sålla helt enkelt.
Fortsätt du att gilla nannyakuten för den är enligt mig ett rätt bra program och som jag gärna tittar på själv. Sedan kan jag inte låta bli att titta på Jo Frost för det får en att tänka efter än mer på vad man själv står och vad man tycker och tänker.
 
Sv: Terri Eriksson om Supernanny

Funderar på det...fem minuter för grannen är för lite då det skall vara en minut för varje år dom är :angel:
Inrätta en skamvrå i tex ett rum i källaren dit du leder grannen varje gång den visat oönskat beteende tex gått ut i morgonrock och vägrat ta på sig sina byxor.
Annars går det nog bra att straffa grannen genom att ta ifrån den sin dator tills bättre beteende visas ;)
Om beteendet inte förbättras beslagtar du dennes bil osv.
Glöm inte att tala om för grannen innan du gör detta varför du gör det samt att dom är olydiga så dom blir medvetna om hur dåligt dom uppför sig :p
Elaka pojke eller elaka flicka beroende på vad för kön grannen har :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp