Terrorattacker i Paris

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människan är inte dum, långt ifrån. .

Vilket inte är ett svar påfrågan hur höjda hyror i haga leder till fler bostäder i vårgårda.

Så förutrom att skjuta av överskottet av människor, stoppa svenska medborgare att återvända till sverige hur och på något mystiskt sätt få hyrorna gamla stan (sthlm) att genera bostäder i Håbo... tänker du dig alternativ i den verkliga verkligheten?
 
  1. "Alla människor på flykt förtjänar att få sina asylskäl prövade och om de är godtagbara erbjudas skydd och möjligheter att bygga upp ett liv på den nya platsen.
    9 Jun 2015#1429 sd-nu-3-e-storrsta-parti-del-iii"
  2. skrev du. Som jag läser det säger du att alla med berättigade asylkrav ska få stanna. Inga begränsningar. Har jag fattat fel eller är det så att verkligheten kommit ikapp dig idag?
Fy bubblan vilken nedrig debatt-teknik, att använda dina egna ord i argumentering mot.
Jag lovar, jag ska göra det igen ;)

Du missar återigen detaljerna att jag inte ser Sverige som enda mottagare av flyktingar. Vi kan inte heller sätta upp gränser i förväg, det är orimligt, men visst finns det praktiska gränser vilket jag hela tiden hävdat. Du säger att den ligger på 10-20.000 per år och jag tror att vi kan bygga kapacitet för 250.000 per år.

Men om samtliga västländer skulle anta en bra och balanserad migrationspolitik så skulle flyktingar, samtliga, kunna tas emot och få sina skäl prövade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGXqp9/v-ku-anmaler-arbetsmarknadsministern...
Svar
12
· Visningar
832
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 679
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Blev glatt överraskad och hoppfull efter att ha läst följande nyhet! Jag tror absolut inte på att död, krig och tortyr ska lösa hat och...
Svar
17
· Visningar
1 139
Senast: Sporthorse
·
Tjatter http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22941931.ab Vad tror ni är hemligheten bakom denna täta kalufs? Och hur har han klarat sig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 830
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp