Terrordåd i Bryssel

Jag gjorde en helt galen grej någon månad efter Paris. Mannen som klivit på bussen satte sig mittemot mig och la sin stora svarta bag i knät. När bussen rullade iväg slöt han ögonen - och knäppte händerna över bagen. Då blev jag faktiskt så illa till mods att jag gick av bussen en hållplats tidigare - bara baserat på hans utseende. En blond man som gjort samma sak hade förmodligen inte skrämt mig.

Men så lätt agerade jag på en rent rasistisk impuls. Det känns bedrövligt.

Även jag hade gjort som mannen i fråga, hållit hårt om min väska och lätt skräckfylld blick, om det suttit en åttaarmad geleklump med stora stirrande ögon och papegojnäbb gömd i mitten av tentaklarna mitt emot mig på en buss i Götet ..

Även jag hade gjort som mannen i fråga, hållit hårt om min väska och lätt skräckfylld blick, om det suttit en åttaarmad geleklump med stora stirrande ögon och papegojnäbb gömd i mitten av tentaklarna mitt emot mig på en buss i Götet ..
Be afraid, be very afraid ...

Common-octopus-close-up-of-eyes.jpg

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
641
Senast: Kristall10
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 611
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka