Terry Jones är död

MJLee

Trådstartare
RIP till en av de bästa komikerna och, som hans vän Michael Palin sa, en sann renissanceman, skådis, regissör, författare, kolumnist, historiker som gjorde ett fantastiskt jobb att fånga människor intresse för historia (hans serier om barbarerna och korstågen är hysteriskt rolig och samtidigt kunniga). Världen har blivit lite mindre varm och rolig och human.


"What really alarms me about [the war on] Terrorism' is the grammar. How do you wage war on an abstract noun? ...How is Terrorism' going to surrender? It's well known, in philological circles, that it's very hard for abstract nouns to surrender. "

https://www.theguardian.com/film/20...under-and-life-of-brian-director-dies-aged-77
 
RIP till en av de bästa komikerna och, som hans vän Michael Palin sa, en sann renissanceman, skådis, regissör, författare, kolumnist, historiker som gjorde ett fantastiskt jobb att fånga människor intresse för historia (hans serier om barbarerna och korstågen är hysteriskt rolig och samtidigt kunniga). Världen har blivit lite mindre varm och rolig och human.




https://www.theguardian.com/film/20...under-and-life-of-brian-director-dies-aged-77
Stor sorg, världen är en fattigare plats.

Han var en stor del av min uppväxt, både genom Monty Python, sitt författarskap och sina spalter om kriget mot terrorismen. Tack för alla skratt, Terry ❤
 
70bac70084aadb9e3d81fb90e30c0539c58455be.gifv

:heart
 

Liknande trådar

Hästvård en av mina vänners hästar gick bort i lördags natt. den hade haft lite diarree ,och fick sedan ett kolikanfall,men var för ostabil...
Svar
8
· Visningar
1 886
Senast: Eye of the storm
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: Kung Bob
·
B
Bukefalos Efter alla diskussioner om innegäng, vem som svarar på vem, påhopp, mobbning, moraltanter osv så kände jag att det passar bra att påpeka...
2
Svar
25
· Visningar
2 598
Senast: Happimess
·
  • Låst
Övr. Barn Hittade det här postat på annat forum, handlar om pojkar men kunde lika gärna gälla flickor! Läs och njut att era barn inte har gjort...
Svar
3
· Visningar
1 470
Senast: maiagull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp