Sv: Tetråden
Åh, vad roligt att läsa om era preferenser!
Jag är tedrickare av stora mått, dricker många koppar under dagen.
Mina senaste favoriter kommer alla från
The Spice Tree. Har blivit positivt överraskad av varenda sort jag provat därifrån - de smakar MYCKET!
Hittills har jag provat PäronSplit, Hilbert´s, Strawberry Champagne, Malmöblandning och så några sorter till jag redan glömt.

Deras Malmöblandning är hittintills favoriten.
Sen är jag förstås beroende av Olof Victors egen blandning, som LovisaLeonora nämner. Och måste absolut prova fler sorter därifrån när jag är där nästa gång. (Speciellt den där Earl Grey-blandningen).
Jag brukar ha lite svårt för rooibos, men ibland går det (om de är indränkta i andra smaker). Gröna teer kan funka om de också är berikade. Jag är lite barnslig i smaken och gillar fruktigt, kryddigt och gräddigt nämligen. Och gröna och röda teer brukar mest vara hardcore.
I mitt kök kommer det inte in teer med citron eller svartvinbär i. Jag avskyr de smakerna!
Kusmiteerna tycker jag mycket om. De två som går åt snabbast hemma är chai och prince vladimir.
Jag brukar tycka att "standardteer" är trista, men Earl Grey de luxe är en höjdare.
Påste dricker jag på jobb ibland (har annars lösviktste från Spice Tree på mitt skrivbord). Då blir det rättvisemärkt vitt chai eller rättvisemärkt hallon/grädde (svart).