The handmaid’s tale säsong 2

Vi fick lite inblick i Serenas bakgrund och kanske en förklaring till hennes barnlängtan?
Hon kanske t o m var gravid när hon blev skjuten - i livmodern?
Men shit shit shit vilken cliffhanger.
 
Jag trodde faktiskt inte att det ens skulle finnas en chans för dem att teams eftersom spänningen mellan dem bara har blivit isigare och isigare för varje scen de har haft tillsammans.

Älskar skådisarna, de är så SJUKT bra!!! :love:
 
Jag trodde faktiskt inte att det ens skulle finnas en chans för dem att teams eftersom spänningen mellan dem bara har blivit isigare och isigare för varje scen de har haft tillsammans.

Älskar skådisarna, de är så SJUKT bra!!! :love:


Båda är ju intelligenta kvinnor och förstår att detta i princip är den enda möjligheten för dem att överleva.
Däremot vad om händer när/om the Commander kommer hem igen vet vi inte, eller vad som händer när/om Bäbis blir född. Är tanken att June ska bli omplacerad i till en ny familj då och starta hela graviditetsresan igen, eller ska hon skickas till kolonierna?
 
Tanken brukade vara att de byter familj och fortsätter producera bebisar.
Ännu mer troligt nu när de plockas hem från kolonierna.

Känns som Serena inte är riktigt nöjd med hur hennes "drömliv" blev.
 
Båda är ju intelligenta kvinnor och förstår att detta i princip är den enda möjligheten för dem att överleva.
Däremot vad om händer när/om the Commander kommer hem igen vet vi inte, eller vad som händer när/om Bäbis blir född. Är tanken att June ska bli omplacerad i till en ny familj då och starta hela graviditetsresan igen, eller ska hon skickas till kolonierna?
Ja, så är det nog. Ska bli spännande att se vad de kan åstadkomma, och om de faktiskt kan börja tycka om varandra. Tveksam till det sistnämnda men de skulle nog kunna hitta på en hel del nytta tillsammans. Serena kan ju omöjligt vara nöjd över samhället de skapat.

Jag tror egentligen att hon ska sändas till kolonierna. Men å andra sidan fick en del handmaids komma tillbaka från kolonierna nu så hon kanske ändå får stanna kvar. Dessutom kanske Serena vill ha kvar henne, beroende på hur deras relation utvecklar sig.
 
Ja jag tror hon eldade upp tändsticksasken för att undanröja bevis, att hon överväger att ta sig bort men kanske inte inser det helt än?
Jag hoppas du har rätt, och det känns som en sannolik följd. Känns som att hon trycker undan sina tvivel på Gilead. T.ex. bör väl anledningen till att hon vill ha ut June ur huset vara att hon är rädd för att själv börja ifrågasätta Gilead och få medkänsla för June. Jag tror egentligen att hon känner med henne, fast hennes längtan efter barn och hennes övertygelse på att Gilead är ett bra samhälle trycker undan sådana känslor. Att anföraren misshandlade henne i förra avsnittet lär öka hennes tvivel.
 
Har just tittat ifatt allt utom gårdagens avsnitt (10) och jösses vad hon som spelar Serena Joy gör det bra! Hon är lite huvudperson för mig just nu.

Men är lite trött på alla välkomponerade bilder som verkar gjorda enligt gyllene snittet. Och på att en tagning t ex där en hand tar ett dörrhandtag dras ut i flera sekunder, vilket gör att ALLT verkar symbolmättat även om det inte är det.
 
Har just tittat ifatt allt utom gårdagens avsnitt (10) och jösses vad hon som spelar Serena Joy gör det bra! Hon är lite huvudperson för mig just nu.

Men är lite trött på alla välkomponerade bilder som verkar gjorda enligt gyllene snittet. Och på att en tagning t ex där en hand tar ett dörrhandtag dras ut i flera sekunder, vilket gör att ALLT verkar symbolmättat även om det inte är det.
Jag såg det senaste avsnittet igår. Det var TUNGT, i alla fall när jag var restrött och rödvinssentimental.
 
Jag såg det senaste avsnittet igår. Det var TUNGT, i alla fall när jag var restrött och rödvinssentimental.
Jag ska se det också snart jag får möjlighet.

Men apropå barn - i ett av avsnitten jag såg i går var Janines bebis 10 månader och låg i kuvös? Och när de sedan plockade ut henne såg hon mer ut som 5-6 månader (tror jag), i alla fall till de sista scenerna i Janines knä.
 
Jag ska se det också snart jag får möjlighet.

Men apropå barn - i ett av avsnitten jag såg i går var Janines bebis 10 månader och låg i kuvös? Och när de sedan plockade ut henne såg hon mer ut som 5-6 månader (tror jag), i alla fall till de sista scenerna i Janines knä.
Ja. Det ser väl ofta lite sisådär ut med bebisar i filmer och serier. Tex den glada bebisen som spelade Janines, då måste de ju hitta en bebis som gillar situationen, tänker jag. De tar väl inte regi särskilt väl.

Men där blev jag lite sur på det sentimentala i att bebisen blev frisk av Sann Biologisk Moderskärlek.

Sen unnar man ju Janine allt gott, men ändå.
 
Ja. Det ser väl ofta lite sisådär ut med bebisar i filmer och serier. Tex den glada bebisen som spelade Janines, då måste de ju hitta en bebis som gillar situationen, tänker jag. De tar väl inte regi särskilt väl.

Men där blev jag lite sur på det sentimentala i att bebisen blev frisk av Sann Biologisk Moderskärlek.

Sen unnar man ju Janine allt gott, men ändå.
Ja, jag reagerade också på det. Men samtidigt: ungen verkade ju ha det iskallt i familjen som stulit henne. Och då kanske vemsomhelst med en varm famn utan skyddsklädsel hade fått henne att må bra. Att Janine tolkade det som biologisk mirakelkur kanske bara var just hennes tolkning.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 097
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp